موضوعات داغ

کامیون جدید فرایت لاینر معرفی شد؛ سفارش‌گذاری کامیون‌های دایملر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شعبه آمریکای شمالی دایملر تراکس اعلام کرده است که سفارش گذاری برای دو مدل برقی از کامیون‌های فرایت لاینر به زودی آغاز خواهد شد. این دو مدل فرایت لاینر ای کاسکادیا و فرایت لاینر eM2 نام دارند که از هم‌اکنون قابل سفارش هستند.

کامیون‌های برقی فرایت لاینر از سال 2018 در دست توسعه قرار دارند و نسخه‌های آزمایشی آن‌ها تاکنون 1.2 میلیون کیلومتر را در سراسر آمریکای شمالی پیموده‌اند تا قابلیت اطمینان آن‌ها برای مشتریان اثبات شود. تاکنون 38 نمونه آزمایشی از فرایت لاینر ای کاسکادیا و فرایت لاینر eM2 توسط شرکت‌های مختلف حمل و نقل محلی و شرکت‌های غذایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

فرایت لاینر eM2 و فرایت لاینر ای کاسکادیا با سه پکیج باتری ارائه می‌شوند که بسته اول ظرفیتی معادل 210 کیلووات ساعت دارد و در مدت 1.5 تا 4 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. ظرفیت بسته دوم 315 کیلووات ساعت است و در مدت 2 الی 6 ساعت شارژ خواهد شد. در نهایت بسته سوم باتری‌های این کامیون ظرفیتی معادل 475 کیلووات ساعت دارد و شارژ کامل آن نیز 2 تا 6 ساعت به طول خواهد انجامید.

فرایت لاینر eM2

موتورهای مختلفی برای فرایت لاینر eM2 و فرایت لاینر ای کاسکادیا در دسترس هستند. اگر مشتری نسخه‌های تک موتوره را سفارش دهد، 180 اسب‌بخار قدرت دریافت خواهد کرد که این میزان با سفارش نسخه‌های دوموتوره به 360 اسب‌بخار افزایش می‌یابد. با استفاده از بزرگترین پکیج باتری‌های ممکن، فرایت لاینر eM2 و فرایت لاینر ای کاسکادیا حدود 402 کیلومتر برد خواهند داشت. انتظار می‌رود این رقم با سفارش پکیج متوسط باتری به 370 کیلومتر کاهش یابد.

وزن ناخالص فرایت لاینر ای کاسکادیا حدود 37195 کیلوگرم و وزن ناخالص فرایت لاینر eM2 بین 11،794 - 14،969 کیلوگرم تخمین زده می‌شود. لازم به ذکر است که فرایت لاینر eM2 برای تحویل بار در مسیرهای محلی و فرایت لاینر ای کاسکادیا برای تحویل بار در مقاصد طولانی طراحی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد