موضوعات داغ

الهام از نهنگ برای طراحی خودروهای جدید ام جی؛ چهره آینده شاسی‌بلندهای سایک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه خودرو شانگهای طی روزهای آتی برگزار می‌شود و خودروسازان نیز در تلاش هستند تا هرآن‌چه آماده‌ کرده‌اند را به این نمایشگاه بیاورند. پس از لغو اکثر نمایشگاه‌های خودرو طی دو سال اخیر به دلیل شیوع همه گیری کرونا یا برگزاری آن‌ها به صورت مجازی، نمایشگاه خودرو شانگهای رویداد جذابی برای خودروسازان و علاقمندان به صنعت خودرو خواهد بود.

سایک موتور نیز با تعدادی محصول جدید در این نمایشگاه حاضر شده که یکی از آن‌ها شاسی‌بلند جدید این شرکت است. این مدل مفهومی زبان طراحی جدید سایک موتور را به نمایش می‌گذارد و از این پس خودروهای سایک با این الگو طراحی خواهند شد. به گفته سایک موتور، زبان طراحی جدید این شرکت نقش مهمی در جوان‌سازی خط تولید، ارتقا نام تجاری و منحصر به فرد سازی برند سایک موتور خواهد داشت.

سایک موتور زبان طراحی جدید خود را Rhythmic Wake نام نهاده و ادعا می‌کند که در خلق این زبان طراحی از نهنگ الهام گرفته است. استفاده از چراغ‌های باریک در جلو خودرو به الگوی مشترک این روزها تبدیل شده و سایک موتور نیز از همین مدل چراغ در شاسی بلند نهنگ شکل خود استفاده کرده است.

نهنگ

نمای جانبی مدل مفهومی نهنگ سایک موتور یک شاسی بلند کوپه را به تصویر می‌کشد و رنگ سقف و ستون‌ها با باقی قسمت‌های خودرو متفاوت است. نمای جانبی شاسی بلند سایک موتور همچنان ساده است و طراحان این خودروساز نتوانسته‌اند محصولاتی فانتزی همچون نسل جدید هیوندای توسان خلق کنند.

در قسمت عقب شاسی بلند سایک موتور نهنگ علاوه بر اگزوز دوگانه، سبکی جدید برای طراحی چراغ‌ها را مشاهده می‌کنیم که از ترکیب یک خط سرتاسری و دو مستطیل با نماد ایکس تشکیل شده است. شیب زیاد شیشه عقب و استفاده از یک میله کرومی بالای نوار چراغ‌ها، حس آینده نگرانه خودرو را در این قسمت تقویت کرده است. نهنگ سایک موتور با سبک طراحی بیداری ریتمیک به نمایشگاه خودرو شانگهای خواهد آمد و در آن‌جا فعالان حوزه خودرو می‌توانند این محصول جدید را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد