موضوعات داغ

عملکرد ضعیف داچیا ساندرو استپ وی 2021 در تست تصادف یورو انکپ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل جدید داچیا ساندرو و داچیا ساندرو استپ وی سال گذشته با سر و صدای فراوان توسط داچیا و رنو معرفی شدند. این دو خودرو جزو ارزان‌ترین اتومبیل‌ها در اروپا هستند اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، عملکرد چندان مناسبی در زمینه ایمنی از خود برجای نگذاشته‌اند.

از سوی دیگر سخت‌گیری‌ها نهادهای مرتبط با سنجش ایمنی خودرو طی سالیان اخیر افزایش یافته و اکنون خودروسازان ملزم هستند تا محصولات خود را به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی مجهز کنند. داچیا ساندرو استپ وی 2021 یکی از جدیدترین خودروهایی است که در تست تصادف موسسه یورو انکپ شرکت کرده و حاصل این آزمون، کسب دو ستاره از پنج ستاره ممکن بوده است.

بیشترین امتیازات کسب شده داچیا ساندرو 2021 در تست تصادف یورو انکپ، مربوط به حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال بوده است که به ترتیب 72 و 70 درصد اعلام شده است. با وجود تبلیغات فراوان داچیا پیرامون ارتقای ایمنی نسل جدید ساندرو، به نظر می‌رسد نتیجه نهایی تست تصادف این خودرو به هیچ‌عنوان راضی کننده نیست.

داچیا ساندرو استپ وی 2021 در حال حاضر به صورت استاندارد با موتور سه سیلندر SCe 65 عرضه می‌شود، اما مشتری می‌تواند موتورهای TCe 90 و ECO-G 100 را نیز سفارش دهد که دوگانه سوز هستند و از ترکیب بنزین و گاز مایع استفاده می‌کنند. جعبه‌دنده‌های پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی و اتوماتیک CVT نیز گزینه‌های موجود برای سیستم انتقال قدرت هستند.

داچیا ساندرو استپ وی در تیپ‌های پایین رده به سیستم سرگرمی ماژولار مجهز است، به این معنا که تلفن همراه مالک به نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای تبدیل می‌شود. اگر مدل‌های بالاتر داچیا ساندرو استپ وی 2021 را خریداری کنید، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر هشت اینچی خواهید داشت. در حال حاضر داچیا لوگان در بازار اروپا با قیمت 8600 یورو، داچیا ساندرو با قیمت 8800 یورو و داچیا ساندرو استپ وی با قیمت 12350 یورو به فروش می‌رسند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/28
۱۲ هزار یورو 🥺