موضوعات داغ

پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان؛ حکمرانی فورد ماستنگ آمریکایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

فورد ماستنگ در تاریخ ۱۷ آوریل پنجاه و هفتمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد و خبرهای خوبی برای این مدل نمادین به گوش می‌رسد. ماستنگ برای دومین سال پیاپی پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان و برای ششمین سال پیاپی پرفروش‌ترین کوپه اسپرت جهان شد.

در سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان ۸۰۵۷۷ ماستنگ به فروش رسید. این خودروی پونی در سال گذشته ۱۵٫۱ درصد از بازار کوپه اسپرت در سراسر جهان را در اختیار داشت که نسبت به ۱۴٫۸ درصد از بازار در سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا کرده است.

ماستنگ در سال ۲۰۲۰ در اروپا محبوبیت زیادی به دست آورد. فروش این مدل در مجارستان ۶۸٫۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد. فروش ماستنگ در هلند رشد ۳۸٫۵ درصدی و در دانمارک رشد ۱۲٫۵ درصدی داشت.

فورد ۶۱۰۹۰ ماستنگ را در آمریکا به مشتریان تحویل داد که نسبت به سال گذشته ۱۵٫۷ درصد کاهش داشت. این مدل در تگزاس بیشترین محبوبیت را داشت جایی که ۸۶۰۰ نسخه به مشتریان تحویل داده شد. کالیفرنیا با ۶۲۰۰ نسخه دوم و فلوریدا با ۵۸۶۴ نسخه سوم شد.

فورد ماستنگ

در حالی که فورد سال گذشته حق داشت تا افزایش سهم ماستنگ در بازار جهانی را جشن بگیرد، اما فروش‌ ماستنگ در حال کاهش بوده است. در سال ۲۰۱۹ فورد ۱۰۲۰۹۰ ماستنگ را در سراسر جهان به مشتریان تحویل داد که تقریبا ۲۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود. در سال ۲۰۱۸ این شرکت ۱۱۳۰۶۶ ماستنگ را تحویل داده بود که تقریبا ۴۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود.

فورد ۱۷۲۷۴ ماستنگ را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۴ درصد کاهش داشت. در مقایسه، دوج ۱۵۰۹۶ چلنجر را در سه ماهه اول سال به مشتریان تحویل داد که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشت. کامارو بدترین فروش را بین این سه کوپه اسپرت مشهور داشت و با فروش ۷۰۸۹ خودرو افت ۱٫۳ درصدی را تجربه کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد