موضوعات داغ

هیوندای کاستو رونمایی شد؛ ون جدید کره ای با چهره توسان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

هیوندای در تلاش برای اثبات اینکه بازار مینی‌ون‌ها هنوز زنده است، با استاریای جذاب نظر همگان را به خودش جلب کرده است. این خودروساز همچنین آماده است تا یک مینی‌ون دیگر به نام کاستو را عرضه کند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر کامل این مینی‌ون را منتشر کرده که مانند شاسی بلند تویوتا کراون در این کشور همسان‌سازی شده است.

طراحی جلوپنجره و قوس‌های چرخ مربعی یادآور جدیدترین نسل توسان هستند، اما این یک مینی ون با درهای کشویی و سقف بلند است. هیوندای نام کاستو را روی نوار کرومی که توسط چراغ‌های جلو احاطه شده حک کرده، در حالی که نام هیوندای در میان چراغ‌های عقب دیده می‌شود. بخش دوم در دو رنگ یعنی روی پنل مشکی یا به رنگ بدنه در دسترس خواهد بود.

در حالی که استاریا ۵۲۵۳ میلیمتر طول، ۱۹۹۷ میلیمتر عرض و ۱۹۹۰ میلیمتر ارتفاع داشت، کاستو به طور قابل توجهی کوچکتر است: این مدل ۴۹۵۰ میلیمتر طول، ۱۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱۷۳۴ میلیمتر ارتفاع دارد. این دو با یکدیگر رقابت نخواهند کرد چون کاستو احتمالا فقط در چین عرضه خواهد شد، اما اگر هم قرار باشد در دیگر بازارهای دنیا به فروش برسد، هیوندای آن را در بازارهایی که استاریا فروخته می‌شود عرضه نخواهد کرد.

هیوندای کاستو

استاریا نسبت به کاستو مینی‌ون لوکس‌تری است و فاصله بین دو محور بیشتری یعنی ۳۲۷۳ میلیمتر در مقایسه با ۳۰۵۵ میلیمتر کاستو دارد. قدرت کاستو توسط یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با توان ۱۶۷ اسب بخار تأمین می‌شود، که ضعیف‌تر از موتور بنزینی ۳.۵ لیتری استاریا با توان ۲۶۸ اسب بخار و حتی ضعیف‌تر از موتور دیزلی ۲.۲ لیتری استاریا با توان ۱۷۵ اسب بخار موجود در بازار اروپاست.

کاستو هنوز به طور رسمی در چین رونمایی نشده است، اما به زودی این اتفاق خواهد افتاد. نمایشگاه خودرو شانگهای از دوشنبه آینده آغاز شده در این نمایشگاه این خودرو به نمایش گذاشته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد