موضوعات داغ

جریمه سنگین رانندگی در ساحل؛ تفاوت ایران و ایتالیا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

امروزه دوربین‌ها همه جا هستند. آن‌ها نه تنها در جیب ما هستند، بلکه به دلیل مقرون به صرفه بودن فناوری‌های جدید، دوربین‌های امنیتی نیز افزایش پیدا کرده‌اند. اين يعنی احتمال ثبت اشتباهات ما توسط دوربین‌ها بسیار زیاد شده است. بنابراین باعث تعجب نیست که یک ویدیو از ایتالیا از یک لندرور رنجروور ایووک منتشر شده که به طور غیرقانونی در حال رانندگی در ساحل بوده و همین باعث شده جریمه سنگینی برای راننده درنظر گرفته شود.

این ویدئو این شاسی بلند لوکس را در سالنتو ایتالیا یعنی بخش جنوبی این کشور نشان می‌دهد، جایی که آسیب‌های زیادی به ساحل شنی پورتو سزارو وارد می‌کند. البته این ایووک در ساحل گیر نمی‌کند که در این صورت اوضاع برای راننده پیچیده‌تر می‌شد، اگرچه این کار زشت راننده از زوایای مختلفی ثبت شده است. یکی از این دوربین‌ها در ساحل است و این شاسی بلند را در حالی به تصویر می‌کشد که گروهی از مردم تلاش می‌کنند آن را مجبور کنند تا از ساحل خارج شود. یک دوربین امنیتی که فاصله زیادی با ساحل دارد نیز تصویر این لندرور را ضبط کرده است. با این حال، هنوز می‌توان دید که خودرو در حال آسیب زدن به ساحل شنی است.

به گفته کوریره دلا سرا، سرنشینان این خودرو دو مادر و دو فرزند کوچک اهل کوسنزا بوده‌اند. هنوز مشخص نیست چرا آن‌ها وارد ساحل شده بودند چون به نظر نمی‌رسد گم شده باشند. با این حال، آن‌ها قوانین حفاظت از محیط زیست و محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکرده‌اند. مردم این قانون‌شکنی را به مقامات اطلاع دادند و آن‌ها از ادامه خرابکاری این زنان جلوگیری کردند.

این نشریه اعلام کرده جریمه سنگین ۳۲۰۰ دلاری برای راننده در نظر گرفته شده است. این جریمه زیادی برای چند دقیقه خوشگذرانی است، اما باعث می‌شود این راننده دیگر این اشتباه را تکرار نکند. این اتفاق به ما یادآوری می‌کند که تقریبا همیشه کسی یا چیزی در حال تماشای ماست و کارهای غیرقانونی ما بدون مجازات باقی نمی‌ماند.

تفاوت جالب بین ایران و ایتالیا است زیرا در ایران بارها مشاهده شده که خودروها در ساحل رانندگی می کنند و حتی با دونات ساحل را خراب می کنند ولی هیچ قانونی برای جریمه سنگین این افراد وجود ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/31
تو ایران جریمه بخوان بکنن ، مردم هوو میکنن!
کاش یک جریمه سه میلیون تومنی برای پارک دوبل ، پارک روبرو پل پارکینگ ، پارک در پیاده رو و ... بزارند!!