موضوعات داغ

سیتروئن C5 X جدید معرفی شد؛ خودرویی بین سدان، واگن و شاسی‌بلند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پرچمدار جدید با ترکیبی از سه مدل در یک خودرو رونمایی شده است. اگرچه آلمانی‌ها در بخش تولید اتومبیل هایی با اندازه متوسط تسلط دارند، اما بخش اروپایی استلانتیس مایل نیست بدون نبرد در این زمینه تسلیم شود. پس از پژو 508 و دی اس 9، سیتروئن یک پرچمدار جدید را معرفی کرده است که توانایی رقابت با مرسدس کلاس‌ ای، بی ام و سری 5 و آئودی A6 را دارد. در حالی که این سه مدل تولیدشده در دویچلند، در کلاس بدنه های مشخصی مانند سدان یا واگن ارائه می‌شوند، C5 X جدید از ترکیب دو سبک بدنه سدان و واگن و برخی از ویژگی های خودروهای شاسی بلند ساخته شده است.

مطابق با طراحی های جالب سیتروئن، C5 X از یک مدل غیر متعارف تاپ با ظاهری جسورانه برخوردار شده است و به علت ساختار بدنه خود که ترکیبی از سه مدل در یک خودرو است، بیش از سایر مدل ها مورد توجه قرار گرفته است. خطوط نسبتاً مسطح سقف نشان دهنده یک سدان است اما قسمت عقبی و کشیده آن خصوصیات یک واگن را به نمایش می‌گذارد. درعین حال، ارتفاع بلند دستگاه یادآور ایرکراس C5 است که به عنوان مدلی دیگر از سری C5 نشاندار شرکت خودروسازی فرانسوی به عنوان یک شاسی بلند کاملاً پیشرفته به شمار می‌رود.

سیتروئن C5 X جدید با 4805 میلی متر (189.1 اینچ) طول، 1865 میلی متر (73.4 اینچ) عرض و 1485 میلی متر (58،4 اینچ) ارتفاع، از رقبای آلمانی خود کوچک‌تر است. همچنین حجم بار در پشت صندلی های عقب، 545 لیتر (19.2 فوت مکعب) است که پس از جمع شدن صندلی های عقب و صاف شدن کف، تا حدود 1640 لیتر (57.9 متر مکعب) افزایش می‌یابد.

سیتروئن C5 X

این خودرو، ظاهر بیرونی عجیب و غریب خود را از کانسپت Cxperience مدل 2016 به ارث برده است، در حالی که فضای داخلی از فناوری های جدید ارائه شده توسط سیتروئن پر شده است. یک صفحه نمایش سرگرمی اطلاعاتی لمسی 12 اینچی و یک صفحه نمایش دیگر با اندازه متناسب به منظور پشتیبانی ارائه شده است. علاوه بر این، یک دسته ابزار کاملاً دیجیتالی نیز در آن قرار داده شده است که به افراد امکان استفاده از سیستم کنترل جداگانه به منظورتنظیم آب و هوا را می‌دهد.

انواعی از موتورهای بنزینی برای استفاده در سیتروئن C5 X در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن پیشرانه هیبریدی با تولید 225 اسب بخار قدرت و برد الکتریکی بیش از 50 کیلومتر (31 مایل) است. با خاموش بودن موتور احتراقی، مدل PHEV آن می‌تواند با سرعتی معادل 84 مایل در ساعت (135 کیلومتر در ساعت) حرکت کند که بیشتر از آن چیزی است که اکثر ما به آن نیاز خواهیم داشت.

سیتروئن C5 X، پرچمدار جدید سیتروئن، با یک سیستم تعلیق اختصاصی ادونس کامفورت ارائه می‌شود، و در کنار نسخه پلاگین هیبریدی و سیستم تعلیق فعال، باعث تسریع فعالیت می‌شود. این خودروساز فرانسوی در ساختار خودرو از بالشتک های هیدرولیک پیشرونده و صندلی های راحت استفاده کرده است که سواری نرم و ابریشمی را حتی در سطوح ناهموار فراهم می‌کند.

سیتروئن C5 X از نیمه دوم سال در اروپا به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/30
چه خفن
انگار ماحصل های توافق استلانتیس چیز های خوبی از آب در میان