موضوعات داغ

مرسدس بنز EQB رسماً رونمایی شد؛ قدبلند تمام برقی با 288 اسب بخار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی است که مرسدس با عرضه خودروهای مختلفی همچون مرسدس بنز EQB، در تدارک توسعه خط محصولات الکتریکی خود است. با توجه به جذابیت بازار چین برای تمامی خودروسازان و آغاز به کار نمایشگاه خودرو شانگهای، این شرکت تصمیم گرفته تا مرسدس بنز EQB را ابتدا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 رونمایی کرده و سپس شاسی بلند الکتریکی را در بازار ایالات متحده عرضه کند.

یکی از نکات جالب مرسدس بنز EQB، ابعاد و اندازه این خودرو است. در حالی که EQB‌ با طول 4668 میلیمتری از فورد موستانگ مک ای کوچکتر است اما سه ردیف صندلی برای فضای داخلی این خودرو در نظر گرفته شده است. انتخاب صندلی‌های ردیف سوم برای مرسدس بنز EQB در چین اختیاری است و مشتری می‌تواند صندلی‌های ردیف سوم مخصوص کودکان یا مخصوص بزرگسالان را برای این قسمت سفارش دهد.

مرسدس بنز EQB

فضای بار مرسدس بنز EQB نیز رقم قابل توجهی است. در مدل پنج صندلی قسمت بار این خودرو 495 لیتر حجم دارد که این رقم با تا کردن صندلی‌های عقب به 1710 لیتر افزایش می‌یابد. مدل هفت صندلی نیز فضای باری برابر 465 لیتر را ارایه می‌دهد که این رقم با تا کردن صندلی‌های ردیف آخر به 1629 لیتر افزایش خواهد یافت.

نسخه‌های استاندارد از مرسدس بنز EQB به موتور الکتریکی با قدرت 269 اسب‌بخار و پکیج باتری با ظرفیت 66.5 کیلووات ساعت مجهز هستند اما مرسدس تصمیم دارد تا نسخه بلندبرد از این خودرو را با پکیج باتری قوی‌تری نیز به بازار عرضه کند. نسخه AMG‌ از مرسدس بنز EQB که در چین از ابتدا قابل سفارش است نیز به پیشرانه‌ای با قدرت 288 اسب‌بخار مجهز شده است. مطابق اعلام شرکت سازنده، مرسدس بنز EQB 350 بردی برابر با 478 کیلومتر را مطابق چرخه NEDC و 419 کیلومتر را با مطابق چرخه WLTP ارایه می‌دهد. قیمت مرسدس بنز EQB به همراه اطلاعات بیشتر هنگام معرفی رسمی این خودرو منتشر خواهند شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/1/30
دیگه بنز داره رسما عنشو درمیاره با این آشغالا