موضوعات داغ

تیگو 8 پلاگین هیبرید در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شدند؛ چری بالاخره چهارچرخ شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 به عنوان نخستین رویداد خودرویی در دوران پساکرونا میزبان خودروسازان کوچک و بزرگ چینی و غیرچینی است. یکی از این خودروسازان برند چری است که محصولات آن‌ سال‌ها است در بازار کشورمان حضور دارند. در حالی که هنوز نسل جدید چری تیگو 7 به بازار کشورمان عرضه نشده، این خودروساز در چین از دو محصول جدید خود یعنی تیگو 8 پلاگین هیبریدی و تیگو 7 پلاس ادیشن رونمایی کرد.

تیگو 8 پلاگین هیبریدی از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه‌های عادی تیگو 8 ندارد و تنها عبارت PHEV‌ روی بدنه آن نقش بسته است. این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه موتور الکتریکی برخوردار است که در مجموع 167 اسب‌بخار قدرت و 252 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

برخلاف آن‌چه تاکنون از کراس‌اوورهای چینی دیده‌ایم، چری تیگو 8 پلاگین هیبریدی از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد و روی هر محور موتورهای جداگانه نصب شده است. عمل انتقال قدرت در این خودرو با استفاده از گیربکس DHT انجام می‌شود که ویژه خودروهای هیبریدی طراحی شده است. شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 1 لیتر در صد کیلومتر از دیگر مشخصات چری تیگو 8 پلاگین هیبریدی هستند. همچنین نه حالت رانندگی مختلف برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

چری تیگو 8 پلاگین هیبریدی

دیگر خودروی چری که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 به نمایش درآمد، چری تیگو 7 پلاس ادیشن بود. تیگو 7 پلاس ادیشن یک نسخه اصلاح شده از مدل اصلی به شمار می‌رود که در ظاهر تفاوت چندانی با آن ندارد اما اکثر قطعات ظاهری خودرو همچون جلوپنجره و محفظه چراغ‌ها با رنگ مشکی تزیین شده‌اند.

چری تیگو 7 پلاس ادیشن

سیستم تعلیق در نسخه پلاس ادیشن از نو تنظیم شده و عملکرد آن بهبود یافته است. مهندسین چری کامپیوتر خودرو را از نو تنظیم کرده‌اند و این مساله باعث کاهش مصرف سوخت خودرو از 6.9 لیتری به 6.6 لیتر در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر شده است. چری تیگو 7 پلاس ادیشن به شش کیسه هوا، صندلی‌های قابل تنظیم در ده جهت برای راننده و چهار جهت برای سرنشین جانبی، دوربین 360 درجه، در عقب برقی، دوربین ضبط رانندگی به صورت خودکار، آینه‌های تاشو برقی و سیستم‌های کمک رانندگی سطح دوم مجهز است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد