موضوعات داغ

حضور چانگان CS55 پلاس در نمایشگاه خودرو شانگهای؛ پیشرفت چینی!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

باوجود تعطیلی نمایشگاه های اتومبیل سراسر جهان به دلیل شیوع همگانی ویروس کرونا، اما نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 چین کاملا در جریان است و به تازگی شرکت خودروسازی چانگان رهبران آینده خود در بازار قد بلندها را با اشتیاق زیاد معرفی کرده است. این شرکت در نمایشگاه شانگهای دو خودروی شاسی بلند جمع و جور جدید را معرفی کرده که یکی از آنان نسخه جدید و اسپرت CS55 Plus بوده و دیگری یک خودروی شاسی بلند آینده نگر با نام UNI-T خواهد بود که بازار هدف خود را بر روی جوانان قفل کرده است.

خودروی اول یک نسخه اصلاح شده از مدل اصلی CS55 خواهد بود که حالا با تغییرات ظاهری و رسیدن به یک چهره جذاب تر، قصد دارد مشتریان جوان بیشتری را به سمت خود جلب کند. در این خصوص جلوپنجره خودرو با حفظ همان قالب، یک طراحی کاملا جدید دارد و در اطراف سپر هم ورودی های بزرگ تر هوا طراحی شده است که با خطی مشکی به دیگر ورودی هوا در سمت دیگر سپر متصل شده است. برای بیشتر کردن چاشنی جذابیت خودرو هم شاهد چراغ های تاریک تری بر روی نسخه جدید Plus هستیم.

چانگان CS55 Plus

علاوه بر قسمت جلو، در قسمت عقب هم شاهد تغییرات بسیار خوبی هستیم، اما این تغییرات بسیار بیشتر از قسمت جلو بوده و یک طراحی متفاوت را از خودروی چانگان CS55 به نمایش گذاشته است که در این خصوص می توان به طراحی کاملا جدید چراغ های عقب، تغییر اساسی در طراحی مجموعه سپر عقب و همچنین نصب یک اسپویلر جذاب تر و بهتر در انتهای سقف خودرو اشاره کرد.

جذاب تر از ظاهر بیرونی، طراحی داخل کابین چانگان CS55 Plus است که کاملا متفاوت با نسخه اصلی توسعه یافته و به خصوصیات اصلی خود یعنی جوان پسند و اسپرت بودن نزدیک شده است. فضای داخل کابین یک طراحی مینیمالیسی دارد که اکثر کلیدهای آن به داخل سیستم سرگرمی منتقل شده است، اما مهم ترین و جالب ترین ویژگی آن غربیلک فرمان آن خواهد بود که یک طراحی متفاوت دارد و از حالت گردی کامل خود خارج شده است.

چانگان CS55 Plus

این نسخه با طول کلی 4515 میلی متر، عرض 1865 میلی متر، ارتفاع 1680 میلی متر و فاصله بین دو محور 2656 میلی متر ساخته شده است که نسبت به نسخه اصلی تفاوت چندانی ندارد. در بخش فنی هم یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر نسل جدید چانگان انجام وظیفه می کند که به یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل شده و می تواند خروجی قدرت 185 اسب بخاری تولید کند.

خودروی دیگر چانگان در نمایشگاه شانگهای نیز UNI-T خواهد بود که چهره ای کاملا پیشرفته و آینده نگر دارد و از طراحی کابین تقریبا مشابه با نسخه اسپرت CS55 Plus بهره می برد. در بخش فنی این خودرو هم پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر متفاوت با قدرت 180 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری مورد استفاده قرار گرفته است.

چانگان UNI-T

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد