موضوعات داغ

آغاز چراغ خاموش پیش فروش سوئست DX3 توسط دیار خودرو

عکس مطلب اول

کراس‌اوور چینی سوئست DX3 یکی از خودروهای خبرساز ایران طی دو سال اخیر بوده است. تصاویر این خودرو با پلاک گذرموقت گاه و بیگاه منتشر می‌شدند در حالی‌که هیچ شرکتی به صورت رسمی مسئولیت عرضه آن به بازار را اعلام نکرده بود. حال و در شرایطی کاملا مسکوت، دیار خودرو پیش فروش این خودرو را آغاز کرده و از طریق صفحه اینستاگرام خود این خبر را به اطلاع عموم رسانده است.

مطابق آن‌چه در صفحه اینستاگرام دیار خودرو منتشر شده، تعداد محدودی سوئست DX3 به صورت نقدی و لیزینگی با موعد تحویل 45 روزه آماده فروش هستند. این پیش فروش در حالی اتفاق می‌افتد که مدتی قبل مدیران کارمانیا قصد داشتند تا این خودرو را به عنوان محصول جایگزین به حواله داران بی وای دی S7 تحویل دهند. به نظر می‌رسد پرونده نافرجام بی وای دی S7 برای کارمانیا بیش از این زمان خواهد برد، چرا که تاکنون دو گزینه جایگزین یعنی خودرو برقی سودا و سوئست DX3 به مهره سوخته تبدیل شده‌اند.

سوئست DX3 همانند بسیاری از کراس‌اوورهای چینی امروزی از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده می‌کند. حداکثر قدرت این پیشرانه 154 اسب‌بخار است و برای انتقال قدرت آن از جعبه دنده CVT استفاده می‌شود. شش کیسه هوا، رینگ‌های 18 اینچی و سیستم‌های ایمنی ABS, ESC, BOS, ESS, EBD, ROP, TCS, HAC, HDC, HBA, TPMS بخشی از تجهیزات سوئست DX3 هستند. مطابق گمانه زنی‌ها، دیار خودرو تصمیم دارد تا در آینده عرضه خودروهای برند بایک را از سر بگیرد.

دیار خودرو قبل از این خودرو، تجربه عرضه خودروهایی چون بایک سنوا و یا بایک X25 را نیز داشته اما هر دو پس از عرضه محدود دیگر به بازار عرضه نشدند و خبری از آنها نشد. حال مشخص نیست که دقیقاً چه تعدادی خودروی Soueast DX3 نیز در این مقطع به بازار عرضه می شود و آیا این خودرو نیز همانند محصولات قبلی دیار خودرو، پس از یک عرضه اولیه به فراموشی سپرده می شود یا خودرویی پایدار و همیشگی در سبد محصولات دیار باقی خواهند ماند؟

قیمت سوئست DX3

طبق اطلاعات بدست آمده، هنوز پیش فروش این خودرو شروع نشده و قیمت گذاری مشخصی نیز برای آن در نظر گرفته نشده اما آنچه خودروبانک متوجه شده، به زودی پیش فروش سوئست DX3 به همراه قیمت آن توسط دیار خودرو آغاز خواهد شد. قطعاً به محض شروع پیش فروش، بروزسانی جدیدی را در مورد این کراس اوور جدید بازار را در خودروبانک منتشر خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد