موضوعات داغ

چرا باید در داخل پارکینگ هم از چادر محافظ برای خودرو استفاده کنیم؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

باور کنید یا نکنید، خودرو حتی در داخل پارکینگ نیز باید تحت محافظت قرار گیرد. خودرو حتی اگر در پارکینگ باشد بازهم در معرض رطوبت یا گرد و خاک قرار می‌گیرد و به همین دلیل استفاده از روکش برای محافظت از بدنه خودرو مهم به نظر می‌رسد.

ورود برگ‌های پاییزی یا گرد و خاک می‌تواند به راحتی بدنه خودرو را تحت تاثیر قرار دهد. گرده‌های خاک به راحتی قادر هستند تا به هر محیطی نفوذ کنند. برای درک این مساله می‌توان به نفوذ گرد و خاک در فصل زمستان به فضای درونی منزل اشاره کرد، در حالی‌که در و پنجره‌های خودرو هنگام سرما و فصل زمستان به طور کامل بسته هستند. اگر گرد و خاک می‌تواند از پنجره دو جداره و درهای آب‌بندی شده عبور کند، حتما می‌تواند به فضای درونی گاراژ که محافظت قدرتمندی در برابر آن‌ها ندارد وارد شود. با استفاده از یک روکش مقاوم و قابل قبول، به راحتی می‌توانید بدنه اتومبیل خود را در مقابل انواع گرد و خاک محافظت کنید.

رطوبت نیز یکی دیگر از عواملی است که به راحتی به فضای پارکینگ‌های سرپوشیده نفوذ می‌کند. باران‌های اسیدی از وقایع معمول در شهرهای بزرگ و آلوده هستند و نفوذ رطوبت حاصل از باران اسیدی به درون پارکینگ، به راحتی می‌تواند رنگ خودرو را دستخوش آسیب‌های متعدد کند. استفاده از یک روکش مناسب و نرم برای خودرو علاوه بر کمک به تنفس بدنه، می‌تواند از نفوذ رطوبت جلوگیری به عمل آورد.

یک پارکینگ شلوغ

علاوه برآن گاراژها تنها برای اتومبیل‌ها ساخته نمی‌شوند و وسایل نقلیه دیگر یا لوازم اضافه نیز در آن‌ها قرار می‌گیرد. برخورد یک دوچرخه که گوشه گاراژ قرار دارد، به راحتی رنگ خودرو را دستخوش آسیب خواهد کرد.

یکی از مسائلی که بدنه خودرو را در معرض خطر قرار می‌دهد، جرقه‌هایی است که از تعمیر قطعات پارکینگ ساطع می‌شود. ممکن است به هر دلیلی مالک خودرو اقدام به تعمیر پارکینگ کند که در این صورت جرقه‌های حاصل از جوشکاری یا قطره‌های رنگ حاصل از رنگ‌آمیزی به راحتی رنگ بدنه خودرو شما را نابود خواهند کرد.

حیوانات خانگی یکی دیگر از عوامل آسیب رسان به بدنه خودرو هستند. اگر در خانه از حیواناتی همچون سگ و گربه نگهداری می‌کنید، بهتر است خودرو را با روکش‌های مناسب بپوشانید تا بدنه اتومبیل دچار آسیب نشود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد