موضوعات داغ

از هر 5 مالک خودروهای برقی، یک نفر به سمت خودروهای بنزینی برمی‌گردد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آیا مالکان وسایل نقلیه الکتریکی به سمت استفاده از خودروهای بنزینی برمی‌گردند؟ در یک مطالعه جدید در کالیفرنیا، مشخص شده است که تقریباً 20٪ از مالکان خودروهای الکتریکی به سمت موتورهای احتراقی سنتی باز خواهند گشت. این مطالعه به وضوح بیان می‌کند که این امر صرفاً به دلیل ضعیف بودن زیرساخت‌های شارژ خودرو صورت می‌گیرد. کالیفرنیا یکی از ایالت‌های علاقه‌مند به خودروهای الکتریکی است که تصویری ترسناک را به ایالت‌های فاقد زیرساخت‌های‌ لازم برای این خودروها ارائه می‌دهد.

در مطالعه‌ای که توسط اسکات هاردمن و گیل تال برای موسسه مطالعات حمل و نقل در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، انجام شده است، به تصویری واضح از رضایت مالکیت طولانی مدت خودروهای الکتریکی در کالیفرنیا، بین سال‌های 2012 تا 2018 رسیده‌ایم.

در چکیده این مطالعه، تصویر روشنی از نتایج ارائه شده است. در اینجا، بر اساس نتایج حاصل از پنج نظرسنجی، متوجه می‌شویم که عدم استفاده از PEV در کالیفرنیا، برای صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی پلاگین هیبریدی به میزان 20٪ و برای مالکان وسایل نقلیه الکتریکی با باتری به میزان 18% رخ می‌دهد. ما نشان می‌دهیم که این کناره‌گیری، به عدم رضایت از راحت بودن شارژ خودرو، داشتن وسایل نقلیه دیگر با شرایط راحت‌تر، نداشتن شارژ سطح 2 (240 ولت) در خانه، داشتن وسایل نقلیه خانگی کمتر و جنسیت مالک مربوط می‌شود.

بنابراین، این‌ امر چه معنایی برای هیبریدهای پلاگین (PEV) و وسایل نقلیه الکتریکی (EV) دارد؟ بر اساس تحقیقات، باید نگاهی دقیق به زیرساخت‌های شارژ در این کشور داشته باشیم. به نظر می‌رسد هرچقدر هم که یک محصول خوب باشد اگر از پشتیبانی زیرساخت‌های لازم برخوردار نباشد، بسیاری از مشتریان را به سمت استفاده از خودروهایی راحت‌تر سوق می‌دهد.

اکنون، نکته مهمی که باید در مورد این مجموعه داده مورد توجه قرار گیرد، زمان آن است. در سه سال گذشته، از زمان این پژوهش تاکنون، شبکه شارژ در آمریکا رشد چشمگیری داشته است. مشخص است که زیرساخت‌ها نقطه ضعف آینده خودروهای الکتریکی محسوب می‌شوند و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در تلاش برای پیشرفت هستند. ما انتظار داریم که شاهد آینده‌ای روشن برای خودروهای الکتریکی و رشد سریع شبکه شارژ آمریکا باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد