موضوعات داغ

کامیون‌های Grove با 2400 نیوتن‌متر، چهره‌ای عجیب و سوخت هیدروژنی معرفی شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 میزبان خودروهای بسیاری بود که از سوختی غیر از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کردند و به بیان دیگر، از انرژی‌های جدید بهره‌مند بودند. دو مورد از این محصولات، خودروهای کار و تجاری گروه گروو هستند که از سوخت هیدروژن استفاده می‌کنند.

کامیون Zhongji-Tianshu نخستین محصول هیدروژنی گروو Grove در نمایشگاه شانگهای 2021 بود که ظرفیت حمل 49 تن بار را دارد. پیشرانه هیدروژنی این کشنده بازدهی معادل 60 درصد دارد و حداکثر توان آن به 482 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 2400 نیوتن‌متر بالغ خواهد شد. دامنه حرکت کامیون Zhongji-Tianshu نیز حدود 1000 کیلومتر برآورد شده است.

قطعات مهم بدنه کامیون Zhongji-Tianshu همانند قاب و شاسی از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده‌اند تا این کامیون در برابر تصادفات سهمگین مقاوم باشد. باک هیدروژن کامیون Zhongji-Tianshu نیز به خوبی آب بندی شده و به سنسورهای جلوگیری از نشت هیدروژن مجهز است.

Zhongji-Tengji

دیگر خودروی هیدروژنی معرفی شده توسط شرکت گروو در نمایشگاه شانگهای 2021، ون هیدروژنی Zhongji-Tengji است که 4.5 تن وزن دارد و برای حمل تدارکات در فواصل کوتاه مناسب است. طراحان و مهندسان شرکت گروو موفق شده‌اند تا باتری‌ها و سیستم پیشرانه را در قسمت زیرین ون قرار دهند، از این رو ون هیدروژنی Zhongji-Tengji قادر است تا محموله‌ای به حجم 13 متر مکعب را به راحتی حمل کند که این مساله برای خودروهای هیدروژنی یک امتیاز محسوب می‌شود.

ون هیدروژنی Zhongji-Tengji می‌تواند حدود 20 کیلوگرم هیدروژن را در مخزن خود حمل کند که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز بردی 100 کیلومتری را برای این خودرو تدارکاتی رقم خواهد زد. انتظار می‌رود شرکت‌های حمل و نقل در چین از محصولات جدید گروو به شدت استقبال کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد