موضوعات داغ

تولیدکننده تلفن همراه Oppo نیز به جمع خودروسازان خواهد پیوست!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر به خاطر داشته باشید، اپل اولین کمپانی تولید کننده تلفن همراه هوشمند بود که در سال 2015 میلادی علاقه خود را برای ورود به صنعت خودروسازی اعلام کرد و اخیرا هم دو کمپانی چینی هوآوی و شیائومی محصولات الکتریکی خود را معرفی کرده اند که در واقع محصولاتی از شرکت های خودروسازی چینی هستند که تکنولوژی و تغییراتی از سوی این دو کمپانی بر روی آنان اعمال شده است.

حال به تازگی اوپو (Oppo)، یکی دیگر از کمپانی های بزرگ تولید کننده موبایل در کشور چین هم خود را در حد و اندازه ورود به صنعت خودروسازی دیده و اخیرا علاقه خود را برای ورود به این صنعت اعلام کرده است.

کمپانی اوپو که محصولات آن حدود 21 درصد از کل بازار کشور چین را تصاحب کرده است، در گفتگو با رسانه های محلی چینی اعلام کرد که این کمپانی طراحی و ساخت یک اتومبیل کاملا جدید برقی را در برنامه خود دارد و برای رسیدن به این هدف علاوه بر تصمیم برای استخدام طراحان و مهندسان صنعت خودروسازی، با تامین کننده و سازنده باتری های خودروهای برقی یعنی CATL نیز ملاقاتی داشته است تا شرایط طراحی و ساخت یک خودروی برقی را بررسی کند.

البته این کمپانی هنوز ورود خود به صنعت خودروسازی را به طور رسمی اعلام کرده است و خبری از برند اختصاصی و کارخانه های تولید خودرو نیست، اما گزارش ها نشان می دهد که اوپو در چنین مسیری قرار گرفته و تصمیم قطعی برای تبدیل شدن به یک شرکت خودروسازی را دارد.

بنیانگذار اوپو در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد: حتی در ساخت خودرو، همچون تولید گوشی همراه هوشمند ما بر روی نقاطی تمرکز خواهیم کرد که بتوانیم بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم. اگر خودروسازان نتوانند ماشین های خوبی تولید کنند و اوپو قدرت لازم برای انجام این کار را داشته باشد، قطعا در آینده این فرصت را امتحان خواهیم کرد.

آنچه مشخص نیست، نحوه ورود اوپو به صنعت خودروسازی و راه اندازی ماشین اختصاصی خود است. اینکه آیا اوپو استراتژی هوآوی را دنبال می کند و یک شرکت خودروسازی موجود را خریداری می کند یا اینکه قصد دارد ماشین خود را از پایه و کاملا اختصاصی تولید کرده و راهی بازار کند که جواب این سوال را تنها گذر زمان و ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق تر مشخص خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد