موضوعات داغ

تولید آلفارومئو جولیتا پس از یازده سال متوقف شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آلفارومئو جولیتا یکی از سوپرمینی‌های شناخته شده بازار طی دهه اخیر بوده است که موجب افزایش شهرت برند آلفارومئو و خودروسازی ایتالیا در سطح جهان شد. این خودرو در بازه زمانی کوتاهی به همراه مدل‌های میتو و 4C نیز به بازار کشورمان عرضه شد و به رقابت با خودروهایی همچون سئات لئون و ولوو C30 پرداخت. اکنون پس از یازده سال، تولید این سوپرمینی جذاب ایتالیایی متوقف خواهد شد.

رشد قابل توجه بازار کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای اسپرت ترکیبی طی سالیان اخیر، خودروسازان را وادار کرده تا هاچ‌بک‌ها و سدان‌های خود را با کراس‌اوورها جایگزین کنند. آلفارومئو جولیتا نیز پس از توقف تولید با مدل کراس‌اوور آلفارومئو توناله جایگزین خواهد شد. مطابق اعلام خودروساز ایتالیایی، آن‌ها تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا پویایی و جذابیت رانندگی جولیتا به توناله انتقال یابد. آلفارومئو تونالی نخستین شاسی بلند پلاگین هیبریدی این برند ایتالیایی خواهد بود و براساس پلتفرمی مشترک با جیپ کامپس پلاگین هیبرید توسعه خواهد یافت.

آلفارومئو جولیتا برای نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2010 به نمایش درآمد و بیش از ده سال روی خط تولید قرار داشت. فروش آلفارومئو جولیتا در ابتدا بسیار حیرت انگیز بود اما به مرور افراد کمتری به خرید این خودرو علاقه نشان دادند، تا جایی که در سال 2020 تنها 10817 دستگاه آلفارومئو جولیتا به فروش رسید. این آمار در حالی ثبت شد که آلفارومئو در سال 2018 یعنی دو سال قبل حدود 26632 دستگاه جولیتا به فروش رسانده بود. آلفارومئو تصمیم داشت تا تولید جولیتا را از مدت‌ها پیش متوقف کند اما به دلیل تاخیرهای پیش آمده ناشی از همه گیری کرونا، این خودرو تا به امروز روی خط تولید باقی مانده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد