موضوعات داغ

اتوبوس آفرودی Torsus با 1150 نیوتن متر گشتاور، آماده برای آخرالزمان!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

اتوبوس معروف Torsus Praetorian را به خاطر دارید که بعد از معرفی، کانسپت های زیادی از کاربری های مختلف آن منتشر شد که تک تک آنان با جزییات و جذابیت بالایی طراحی شدند. از اتوبوس مدرسه و برف روب گرفته تا ماشین های نظامی که همگی برپایه این اتوبوس منحصربه فرد طراحی شده بودند، اما چه چیزی باعث شده که این اتوبوس اینقدر معروف و مورد توجه باشد؟!

این اتوبوس را می توان به نوعی سرسخت ترین اتوبوس جهان معرفی کرد که دارای ویژگی های فنی منحصربه فردی بوده و می تواند عملکرد فوق العاده ای در مسیرهای آفرودی و صعب العبور داشته باشد. حال نسخه جدید این اتوبوس با پیشرفت های ظاهری و فنی معرفی شده تا بار دیگر توجه جهانیان را به خود جلب کند.

سرسخت ترین اتوبوس آفرودی جهان باوجود بروزرسانی های مختلف، هنوز از موتور شش سیلندر دیزلی خود استفاده می کند، اما با دریافت بروزرسانی های نرم افزاری موفق شده حداکثر قدرت 286 اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب 1150 نیوتن متری تولید کند. طبق گفته Torsus، این اتوبوس با سود جستن از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک و بکارگیری یک گیربکس قوی، می تواند سطوحی با شیب 65 درجه را هم بالا برود که در نوع خود بی نظیر است.

این اتوبوس با شاسی MAN و لاستیک های میشلن XLR می تواند شما را در هر سطح و دمایی همراهی کند و می توان به راحتی در سرمای شدید زمستان مناطق سرد و یا گرمای شدید تابستان مناطق گرم از آن استفاده بهینه برد.

Torsus Praetorian

این اتوبوس همچنین به یک سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته مجهز شده است که تنها در عرض 15 دقیقه می تواند دمای 60 درجه سانتیگراد داخل کابین را به دمای مطلوب 20 درجه سانتیگراد تبدیل کند. علاوه بر این سیستم گرمایشی قوی و عایق بندی فوق العاده خوب آن می تواند حتی موقع رانندگی در دمای منفی 10 درجه سانتیگراد، دمای داخل کابین را بر روی 20 درجه نگه دارد که برای یک اتوبوس شگفت انگیز است!

مدیرعامل Torsus می گوید که ماموریت ما اطمینان از تولید اتوبوس های سنگین وزن چهار چرخ محرکی است که می تواند از دلهره آورترین محیط ها عبور کرده و مردم و تجهیزات آنان را به طور ایمن و در سلامت کامل به مکان های دیگر منتقل کند. دستیابی به این امر مستلزم توجه دقیق به جزییات، همراه با وسواس بالای ما برای ارائه چیزی غیر از بهترین نخواهد بود.

یکی از نکات جالب توجه در رابطه با این وسیه نقلیه، بدنه ضربه پذیر آن است که از جنس الاستومری ساخته شده و پس از ضربه به حالت اولیه خود باز می گردد که در استفاده های خارج از جاده می تواند خیال راننده را کاملا راحت کند. از دیگر پیشرفت های این اتوبوس نسبت به نسخه اول هم می توان به اضافه شدن چراغ های LED پرقدرت جدید اشاره کرد که بیشتر از 3 برابر لامپ های هالوژن قدرت نوردهی دارند. شاید از بیرون اتوبوس Torsus قدری کوچک به نظر می رسد، اما در داخل کابین امکان مسافرت 35 فرد بزرگسال با این اتوبوس منحصربه فرد فراهم شده است.

Torsus Praetorian

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/21
نوشتید شیب ۶۵درجه، که اشتباهه
درستش شیب۶۵ درصده که میشه ۳۳ درجه (arc tg .65)