موضوعات داغ

فراخوان بی وای دی E5 و بی وای دی سانگ DM به دلیل مشکلات ایمنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت خودروسازی بی وای دی مطابق مقررات مربوط به مدیریت فراخوان محصولات معیوب خودرویی در چین، اقدام به فراخوانی 22581 دستگاه بی وای دی E5 و بی وای دی سانگ DM‌ کرده است. این اعلان در تاریخ سی ام آوریل منتشر شده است. فراخوان این خودروها به دلیل خطرات بالقوه ایمنی صورت گرفته است.

خودروهایی که بی وای دی برای آن‌ها فراخوان صادر کرده است، شامل 21،095 دستگاه بی وای دی E5 می‌شوند که از تاریخ 16 فوریه 2017 تا 24 مارس 2019 به تولید رسیده‌اند. 1448 دستگاه بی وای دی سانگ DM نیز که از تاریخ 5 آوریل 2017 تا 15 ژوئیه 2018 به تولید رسیده‌اند نیز شامل این فراخوان خواهند بود.

مشکل اصلی خودروهای بی وای دی که در این فراخوان به آن‌ها اشاره شده است، عدم توانایی برخی سیستم‌ها در بروزرسانی است. این سیستم‌ها کنترل رادارهای جلوگیری از برخورد را برعهده دارند و در صورتی که بروزرسانی نشوند، امکان برخورد با دیگر خودروها وجود دارد. این ایراد به صورت نرم‌افزاری قابلیت برطرف شدن را دارد و مالکان خودروها با مراجعه به نمایندگی‌های بی وای دی، می‌توانند سنسورهای اتومبیل خود را بروزرسانی کنند. بی وای دی این فراخوان را از طریق ایمیل، پیام‌رسان وی چت، تماس تلفنی و پیام کوتاه به اطلاع مالکین خودروها خواهد رساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد