موضوعات داغ

فورد فناوری اسکن بیلبوردهای تبلیغاتی را ثبت اختراع کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بسیاری از خودروها مجهز به فناوری خواندن علائم ترافیکی مختلف هستند و اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. با این حال، اختراع جدید فورد به استفاده احتمالی از این فناوری برای تبلیغات در آینده اشاره می‌کند. جاده‌ها پر از بیلبوردهای غیرجذابی هستند که بسیاری از ما آن‌ها را نادیده می‌گیریم، اما فناوری جدید فورد مطمئن می‌شود که این تبلیغات را از دست نمی‌دهیم.

این سیستم با اسکن بیلبوردها، تفسیر اطلاعات آن‌ها و نمایش مفیدترین اطلاعات در نمایشگر خودرو کار می‌کند. با اینکه این فناوری می‌تواند حواس راننده را از جاده پرت کند، اما فعلاً فقط ثبت اختراع شده است و شاید اصلاً اجرایی نشود، اما اگر این ایده عملی شود سود زیادی برای خودروسازان و تبلیغ‌کنندگان خواهد داشت. در ثبت اختراع فورد گفته شده که این فناوری می‌تواند محصولات یا خدمات تبلیغ‌کننده، آدرس فروشگاه یا شماره‌ تلفن آن را نمایش دهد.

خودروها بیش از پیش به فناوری‌هایی مجهز می‌شوند که برای کمک به مردم در زندگی روزمره خود طراحی شده‌اند و این اختراع هم می‌تواند تجربه رانندگی متفاوتی را به وجود بیاورد. این اختراع همچنین می‌تواند تبلیغ‌کنندگان را مجبور کند تا برای دسترسی به ناوگان فورد که دارای فناوری اسکن بیلبورد هستند پول زیادی بپردازند و حتی سود بیشتری از فروش خودروها را نصیب این خودروساز کنند.

فورد درباره این ثبت اختراع گفته: «فورد مدام اختراعات جدیدی را ثبت می‌کند، اما قرار نیست تمام آن‌ها ساخته شده و به کار گرفته شوند.» بعید است این فناوری در خودروهای جدید فورد به کار گرفته شود، اما در همین حین که خودروسازان در حال تلاش برای متمایز کردن خود در این بازار رقابتی هستند، چنین اختراعی می‌تواند به شدت باعث افزایش یا حتی کاهش فروش خودروهای فورد شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد