موضوعات داغ

کارلوس گون به نیسان هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند!

عکس مطلب اول

کارلوس گون یکی از خبرساز‌ترین شخصیت‌های خودرویی جهان طی چند سال اخیر بوده است. او و دستیارش کلی در نوامبر 2018 طی حمله پلیس ژاپن دستگیر شدند. مدتی بعد وی به لبنان گریخت و سیستم قضایی ژاپن را به نقض حقوق افراد متهم کرد. اکنون او در یک بیانیه ادعا کرده که بابت دستگیری و اخراج از کار، هیچ‌گونه خسارتی را به نیسان موتور پرداخت نخواهد کرد.

دستگیری گون و کلی در سال 2018، نیسان را شدیدا به مخاطره انداخته است و این شرکت سومین سال متوالی را با ضرر به اتمام رساند. در حالی‌که گون سال 2019 از ژاپن گریخت، کلی در بازداشت باقی ماند و اکنون مراحل طرح اتهام علیه وی در حال نهایی شدن است.

گون پس از آن‌که به لبنان متواری شد، شکایتی را علیه نیسان مطرح کرد. در حالی که پرونده اختلافات گون و نیسان بیش از حد طولانی شده است، دادگاه برای گون غرامتی معادل 83 میلیون دلار تعیین کرده است. کارلوس گون در یک بیانیه از پرداخت این خسارت صرف‌نظر کرد و علت آن را فشار افکار عمومی و از بین نرفتن انگیزه کار کارمندان نیسان عنوان کرد.

گون اکنون در بیروت زندگی می‌کند و در تلاش است تا اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند. او به غیر از مصاحبه‌های گوناگون، یک سایت خبری نیز تاسیس کرده است. کتاب وی مدتی پیش منتشر شد و اکنون در حال ساخت یک فیلم مستند است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد