موضوعات داغ

نکاتی برای محافظت از بدنه خودرو در برابر نمک دریا، شن و ماسه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نگهداری از بدنه اتومبیل و حفظ فرم اولیه آن، یکی از دغدغه‌های همیشگی مالکین سخت‌گیر بوده است. در حالی‌که خودروهای مناطق کویری در معرض تابش شدید نور خورشید و آفتاب سوختگی هستند، خودروهای نزدیک به دریا تحت تاثیر نمک دریایی، شن و ماسه قرار می‌گیرند.

هر ساله با شروع فصل گرما، مسافران بسیاری به سمت شهرهای ساحلی سرازیر می‌شوند. بسیاری دیگر از ساکنین این شهرها نیز در نزدیکی خط ساحلی زندگی می‌کنند. اتومبیل‌ها در شهرهای ساحلی برای مدتی طولانی کنار خیابان پارک می‌شوند و در معرض گرما و رطوبت شدید هستند. حتی خودروهایی که در گاراژ‌های سرپوشیده پارک می‌شوند، تحت تاثیر نفوذ رطوبت و نمک دریایی خواهند بود.

با رعایت نکاتی ساده می‌توان از پوسیدگی بدنه خودرو بر اثر نفوذ رطوبت و نمک دریایی جلوگیری کرد. هنگامی که خودرو در معرض آب دریا قرار می‌گیرد، پس از خشک شدن بدنه شاهد رسوب پودری سفید رنگ روی آن خواهید بود. این پودر ترکیبی از نمک دریایی، شن و ماسه است که به راحتی رنگ بدنه را نابود می‌کند. برای تمیز کردن این پودر سفید رنگ باید از کارواش با فشار بالا استفاده کنید. به هیچ عنوان هنگامی که بدنه خشک است، این رسوبات را تمیز نکنید چرا که موجب خراشیدگی بدنه خودرو خواهد شد.

زنگ زدگی

استفاده از روکش‌های محافظ پیشنهاد خوبی برای جلوگیری از رسوب شن و ماسه روی بدنه خودرو است. اگر به کارواش یا روکش محافظ دسترسی ندارید، استفاده از دستمال مرطوب برای زدودن نمک دریا به همراه شن و ماسه از بدنه خودرو کارآمد خواهد بود. به هیچ وجه نباید اجازه دهید رسوبات دریایی روی بدنه اتومبیل باقی بمانند چرا که این رسوبات موجب خوردگی فلز بدنه شده و خسارات جبران ناپذیری ایجاد خواهند کرد. رسوبات دریایی علاوه بر بدنه خودرو، به شیشه‌ها نیز آسیب وارد می‌کنند.

هنگام تمیز کردن خودرو نباید فقط به قسمت‌های بیرونی توجه کنید، چرا که قوس چرخ‌ها و پشت گلگیرها محلی مناسب برای تشکیل رسوبات دریایی است. در صورتی که قسمت‌های گفته شده تمیز نشوند، رسوبات دریایی موجب خوردگی بدنه، فنرها، رینگ و لاستیک و سایر اجزای فلزی این قسمت خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد