موضوعات داغ

کشتی تفریحی جدید جف بزوس، پولدارترین فرد جهان را ببینید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اکثر مردم منتظر روزی هستند که بتوانند دوباره به دور دنیا سفر کنند، اما جف بزوس برنامه‌های متفاوتی برای آینده دارد. او با کشتی تفریحی سفارشی جدید خود عازم سفر خواهد شد که یک کشتی حامی مخصوص خودش دارد.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که بزوس مؤسس آمازون، مالک کشتی تفریحی Y721 پروژه سری شرکت اوشنکو است که با نام پروژه ۷۲۱ هم شناخته می‌شود. اوشنکو شرکت سازنده کشتی‌های لوکس و تفریحی است که همچنین مدل رکوردشکن بلک پرل یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشتی‌های جهان را ساخته بود.

گزارش‌های تایید نشده ادعا می‌کنند که Y721 بر اساس بلک پرل ساخته شده و دارای سه عرشه و سه دکل بزرگ برای تولید نیروی محرکه هیبریدی است. اگر این ادعا درست باشد، Y721 بسیار بزرگتر از پلتفرمی است که از آن الهام گرفته شده و طولی معادل ۱۲۷ متر دارد. بلومبرگ گفته وقتی ساخت این کشتی به پایان برسد، یکی از بزرگترین کشتی‌های ساخته‌شده در هلند یا حتی تمام دنیا خواهد بود.

Y721

این کشتی سه عرشه، دارای ساختاری آلومینیومی و فولادی و یک کشتی حامی مخصوص خودش است. قطعاً بزوس دوست ندارد کشتی تفریحی او هلی‌پد نداشته باشد، اما چون دکل‌های این کشتی اجازه وجود هلی‌پد را در آن نمی‌دهند، اوشنکو یک کشتی حامی ۴۷ متری ساخته که هلی‌پد و دیگر تجهیزاتی که بزوس به آن‌ها نیاز دارد را حمل کند.

طبق گزارشات، ساخت Y721 در ماه‌های آینده به پایان می‌رسد و در سال ۲۰۲۲ تحویل داده خواهد شد. قیمت این کشتی بزرگ به تنهایی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار است؛ قیمت کشتی حامی که خودش یک کشتی تفریحی به حساب می‌آید هنوز مشخص نیست.

در حالی که بزوس این کشتی را قبل از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ سفارش داده است، اما مثل اتفاقی که در مورد رومن آبراموویچ افتاد (او هم یک کشتی تفریحی ۶۱۰ میلیونی خریداری کرده است)، اخبار ساخت این کشتی به تازگی منتشر شده است. این ولخرجی‌ها باز هم یادآور این نکته هستند که وضعیت کنونی باعث شده پولدارها همنچنان پولدارتر و فقیرها همچنان فقیرتر شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد