موضوعات داغ

تویوتا FJ کروزر کروک؛ یکی از معدود شاسی‌بلندهای روباز بازار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا FJ کروزر یکی از محصولات مشهور آفرودی تویوتا است که به همراه تویوتا لندکروزر، تویوتا پرادو و تویوتا فوررانر خانواده خودروهای جان سخت این شرکت را تشکیل می‌دهند. تویوتا FJ کروزر به واسطه توانایی‌های فنی و ظاهر کلاسیک خود در ایران و جهان به شدت محبوب است و افراد زیادی تمایل به خرید این خودرو دارند.

تمامی نسخه‌های ساخته شده از تویوتا FJ کروزر به سقف فلزی مجهز هستند هیچ نسخه کروکی از این خودرو توسط تویوتا نشد اما شرکت Newport Convertible Engineering، چند نمونه را اصلاح کرد و برای آن‌ها سقف پارچه‌ای در نظر گرفت. 35 مدل توسط این شرکت به مدل کانورتیبل تغییر یافتند که این تویوتا FJ کروزر مدل 2008 یکی از آن‌ها است.

تغییر فرم بدنه این تویوتا FJ کروزر مدل 2008 از حالت استاندارد به کروک، 15995 دلار به قیمت اصلی خودرو که در زمان خرید 30507 دلار بوده اضافه کرده است. با توجه به نرخ تورم از سال 2008 تاکنون، قیمت نهایی این خودرو در زمان فعلی 57،690 دلار تعیین شده است.

علاوه بر سقف قابل جمع شدن، رینگ‌های 17 اینچی Toyota Racing Development، لاستیک‌های تویو Open Country، کنسول وسط و سیستم تعلیق Air Lift Performance دیگر تغییرات این تویوتا اف جی کروزر خاص هستند. این شاسی‌بلند تاکنون هیچ تصادفی را تجربه نکرده و تمامی ورق‌های بدنه، قطعات اصلی ساخته شده توسط تویوتا هستند.

تویوتا اف جی کروزر 2008

تویوتا اف جی کروزر 2008 یاد شده تاکنون 307،745 کیلومتر کار کرده است. رنگ این خودرو نوع خاصی از قرمز تیره به نام Brick Metallic عنوان شده است و دو صندلی دارد. کفپوش لاستیکی، صندلی‌های ضد آب و سیستم صوتی با نه بلندگو دیگر تجهیزات این آفرودر بی‌سقف هستند.

البته این تویوتا اف جی کروزر 2008 در بهترین وضعیت نیست، چرا که خراش‌هایی در بدنه مشاهده می‌شود و برخی از قطعات سیستم تعلیق پوسیده شده‌اند که قبل از تحویل به مشتری تعویض خواهند شد. روکش صندلی راننده و فرمان به شدت فرسوده شده‌اند و نیاز به تعویض دارند، همچنین سنسورهای پارک خودرو از کار افتاده است. این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود 13 هزار دلار به مزایده گذاشته شده است و به نظر می‌رسد قیمت آن بازهم افت را تجربه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد