موضوعات داغ

رالینتیکس، ساعت مچی مخصوص برای علاقمندان به خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ساعت‌های مچی زیادی وجود دارد که طراحی آن‌ها کم‌وبیش از خودروها الهام گرفته‌شده‌ است، اما شخصی در کیک استارتر ادعا کرده است که مدلی طراحی کرده‌ که منحصربه‌فرد است و نمونه دیگری ندارد.

این ساعت مچی مقرون‌به‌صرفه که رالینتیکس Rallynetics نامیده می‌شود به‌طور خاص برای علاقه‌مندان به خودرو طراحی‌شده زیرا طراحی این ساعت‌ها الهام گرفته از سرعت‌سنج خودروها است و در نظر دارد صفحه سرعت‌سنج را دقیقاً روی مچ دست شما بیاورد.

طراحی این ساعت‌ها، از صفحه‌نمایش سرعت سنج‌های مختلف، ازجمله پورشه‌های کلاسیک و دوج شارژر مدل 1967 برگرفته‌شده و بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

فولاد ضدزنگ 316L به‌کاررفته، تا حد ممکن باعث ماندگاری ساعت‌ها می‌شود. طراح بیان کرده است که قطر قاب مدل‌های تولیدی 43 میلی‌متر (1.7 اینچ) خواهد بود. تاج Crown روی هر ساعت از دکمه شروع و توقف با برآمدگی‌های مارپیچی شبیه به لبه چرخ‌دنده، برگرفته‌شده است.

طراحی و ساختار این ساعت‌ها یکسان است، بنابراین تنها صفحه‌نمایش ساعت متفاوت خواهد بود. همچنین از موتور کوارتز میوتا برای به حرکت درآوردن عقربه‌ها استفاده می‌کند.

ساعت مچی

در حال حاضر، چندین مدل طراحی روی میز قرار دارد، ازجمله پس‌زمینه سیاه با اعداد سفید برای عقربه مربوط به تاریخ و حالت شب نما برای عقربه و شاخص‌. برای دید کم‌نور در مدل‌های ردلاین و ریس، نوک عقربه ساعت شمار، رنگی می‌شود.

نیازی به گفتن نیست که این ساعت‌ها از طراحی و ظاهر خوبی برخوردار هستند و احتمالاً چیزی که آن‌ها را از بسیاری از مدل‌های دیگر متمایز کرده است الهام گرفتن از سرعت‌ سنج‌های واقعی و قیمت نسبتا کم آن است. افرادی که برای حمایت از این کمپین در کیک استارتر، کمک مالی کرده‌اند می‌توانند ساعت موردعلاقه خود را فقط با هزینه 135 دلار تهیه کنند و تحویل آن از نوامبر 2021 آغاز می‌شود.

اگرچه در حال حاضر همه ساعت‌ها دست‌ساز هستند، مخترع این ساعت ادعا کرده است که روند تولید انبوه با کمک یک شریک محلی انجام خواهد شد که انتظار می‌رود کیفیت ساخت بهتری را فراهم کند. بودجه این کمپین به‌طور کامل در Kickstarter تأمین می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد