موضوعات داغ

فورد یک تصفیه کننده هوای مقوایی برای کشتن ویروس کرونا در محیط بسته ساخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مهندسان گروه پروژه آپولو فورد روش ارزانی برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا در فضاهای بسته پیدا کرده‌اند. سیستم تصفیه هوای مقوایی فورد مهر تائید نشریه علمی فیزیک مایعات را به دست آورده است.

تصفیه کننده هوا فقط از چند قسمت تشکیل شده و به‌عنوان روشی کم‌هزینه برای کمک به افرادی مثل کودکان طراحی شده که باید در یک فضای بسته مثل مدرسه دورهم جمع شوند. برای ساخت این سیستم فقط به یک پنکه جعبه‌ای ۲۰ اینچی، یک فیلتر (با ۴ اینچ ضخامت) و مقدار کمی مقوا نیاز است.

ساخت این تصفیه‌کننده خیلی راحت و ارزان است، اما فورد برای اطمینان از اینکه جوامع محروم می‌توانند از آن استفاده کنند، ۲۰۰۰۰ نسخه از آن‌ها را در مناطق محروم لس‌آنجلس، نیویورک و سراسر جنوب غربی میشیگان پخش کرده‌ است.

دکتر سینتیا فلانیگان، رئیس تحقیقات و فناوری پیشرفته فورد گفته است: "ما می‌خواستیم به جوامع محروم کمک کنیم تا خطر آلودگی به کرونا به دلیل تهویه ضعیف در این مناطق را کاهش دهیم و خیلی عالی است که چیزی ساخته‌ایم که می‌تواند این هدف را برآورده کند".

فورد

این فیلتر وسیله مفیدی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در اتاق‌های دارای تهویه ضعیف است. این تحقیق توسط مقاله‌ای از دلوس و کلینیک مایو تأیید شده است که نشان داد تصفیه‌کننده‌های هوا ابزارهای مؤثری در مبارزه با این بیماری همه‌گیر هستند.

دکتر منگ کونگ، پژوهشگر آزمایشگاه ول لیوینگ گفته است: "تصفیه‌کننده‌های هوای قابل‌حمل و ارزان، مشابه چیزی که در این آزمایش‌ها به کار گرفته شده‌اند، در بهبود کیفیت هوای داخلی اتاق‌ها تأثیرگذار هستند. تصفیه‌کننده‌ها می‌توانند مانند فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مؤثر باشند.

فورد همچنین الگوی ساخت این تصفیه‌کننده هوا را منتشر کرده‌ است تا بتوانید آن را در خانه هم بسازید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/2/29
در صورتی که لینک روش ساخت رو دارید لطفا در سایت قرار بدهید