موضوعات داغ

کیا K9 مدل 2022 معرفی شد؛ سدان بزرگ لوکس کره ای

عکس مطلب اول

در ابتدای سال کمپانی خودروسازی کیا اعلام کرد که به دلیل تقاضای ضعیف دو خودروی کیا کادنزا و K900 در ایالات متحده آمریکا، عرضه آنان را در این کشور متوقف خواهد کرد و با عرضه نسخه های بهبود یافته، بر روی بازارهای دیگر تمرکز می کند.

کیا با دنبال کردن نقشه راه جدید خود، چندی پیش نسخه کاملا جدید کیا K8 یا همان خودروی کیا کادنزا در برخی بازارهای جهانی را معرفی کرد که تنها یک نسخه میان نسلی بوده و چند سالی زمان برای طراحی و توسعه نسل جدید این خودرو می خرد. با این حال نسخه جدید کیا K8 با تغییراتی اساسی رونمایی شد تا بیشتر از یک نسخه فیس لیفت، به یک خودروی نسل جدید شبیه شود و به تقویت بازار خودروهای بی رمق سدان کمک کند.

حال بعد از کیا K8، به تازگی کمپانی خودروسازی کیا اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت کیا K9 یا همان خودروی کیا K900 کرده است که این مدل هم بیشتر از اینکه یک فیس لیفت میان نسلی باشد، تغییراتی به اندازه ورود به یک نسل جدید دریافت کرده است تا جانی دوباره به پیکر نیمه جان بازار خودروهای سدان بدهد و مشتریان را بار دیگر برای ورود به بازار خودروهای سدان ترغیب کند.

کیا K9 فیس لیفت

سدان لوکس کیا با انتشار تنها 2 تصویر رسمی از سوی این خودروساز کره ای معرفی شد و مقایسه کوتاه آن با نسخه اصلی، تغییرات بسیار زیادی را به ما نشان خواهد داد. در قسمت جلو شاهد اصلاح اساسی چهره هستیم و در نسخه فیس لیفت برخلاف جلوپنجره بزرگ تر، از چراغ های پیشانی باریک تر و پیشرفته تری استفاده شده است.

در قسمت عقب علاوه بر الگوی طراحی، فرم بدنه هم تغییرات زیادی داشته است و حالا شاهد طراحی حجیم تری برای این بخش هستیم. چراغ های عقب به کلی تغییر کرده و با یک چراغ نواری و خط کرومی در بالای آن به یکدیگر متصل شده و حالتی یکپارچه خلق کرده است. در قسمت پایین هم شاهد خروجی های اگزوز با حاشیه کرومی هستیم که به نظر تزئینی هستند.

متاسفانه در تصاویر منتشر شده، تنها شاهد نمای جلو و عقب خودرو هستیم تصویری از داخل کابین منتشر نشده است، اما همچون تغییرات اعمال شده بر روی کیا K8 که پیش از این معرفی شد، انتظار می رود که تغییرات زیادی در داخل کابین کیا K9 هم ایجاد شده باشد.

علاوه بر این شرکت خودروسازی کیا تنها به انتشار همین 2 تصویر رسمی بسنده کرده و قرار است که مشخصات فنی و تصاویر بیشتر آن طی هفته های آینده منتشر شود که بعد از انتشار این اطلاعات و تصاویر بیشتر، جزییات آن در خودروبانک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد