موضوعات داغ

اسکوتر سالزبری ۸۵ مدل 1947 به حراج گذاشته شد - چهره متفاوت برای یک موتورسیکلت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت سالزبری Salsbury فعالیت خودش را در دهه ۱۹۳۰ شروع کرد و بعد از رکود بزرگ، وسایل نقلیه ارزان را به آمریکایی‌های عرضه می‌کرد. حالا یک نسخه خاص از اسکوتر مدل ۸۵ به حراج گذاشته شده است.

فاستر سالزبری این برند را با عرضه سالزبری ایرو مدل موتور گلاید در سال ۱۹۳۶ تأسیس کرد که تنها حدود ۲۴ نسخه از آن‌ تولید شد. ظاهراً آملیا ارهارت در تولید این اسکوتر نقش داشته و یکی از منابع الهام سالزبری بوده است.

مدلی که در اینجا می‌بینید مدل ۸۵ یا مدل سال ۱۹۴۷ است. به نظر می‌رسد که این اسکوتر در شرایط عالی قرار دارد و از طراحی آینده‌نگرانه بهره می‌برد که برخی از ویژگی‌هایش مشابه وسپا هستند.

این اسکوتر دارای CVT است که در اینجا به معنای جعبه‌دنده متغیر پیوسته نیست. CVT در اینجا مخفف انتقال سرعت ثابت است. موتور در مرکز قرار دارد و این اسکوتر همچنین دارای یک صندوق عقب است. بر خلاف اغلب موتورهای مدرن، این موتور مانند خودروها دارای پدال‌های گاز و ترمز است. موتور ۳۲۰ سی‌سی توان ۵۰ اسب بخار تولید می‌کند و سرعت نهایی آن ۸۰ کیلومتر در ساعت است.

کمیاب بودن باعث جذابیت بیشتر این مدل ۸۵ شده است. این اسکوتر فقط در سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۰ در خط تولید بود و کمتر از ۱۰۰۰ نسخه از آن تولید شد. در آن زمان قیمت این اسکوتر ۸۰۰ دلار بود. قیمت یک سالزبری مدل ۸۵ جدید با احتساب نرخ تورم در حدود ۹،۵۰۰ دلار خواهد بود، بنابراین پیشنهاد ۸۰۰۰ دلاری برای آن منطقی به نظر می‌رسد.

این حراج در روز جمعه ۲۸ مه به پایان رسیده است. طبق گفته فروشنده، روغن و شمع این اسکوتر تعویض شده است. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این اسکوتر رنگ‌آمیزی شده‌، بنابراین شماره شاسی آن قابل خواندن نیست که شاید برای بعضی از خریداران اهمیت زیادی داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد