موضوعات داغ

با پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2020 آشنا شوید + جدول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، تاثیرات زیادی بر روی اقتصاد جهانی گذاشته و در این بین صنعت بزرگ خودروسازی هم تحت تاثیر شیوع این ویروس جهانی با کاهش ظرفیت تولید و فروش مواجه شده است.

درحالی که اکثر مدل های خودرو شاهد افت فروش در سال 2020 میلادی بودند، اما نقاط برتری هم وجود داشت و برخی خودروها توانستند جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین خودروهای جهانی حفظ کرده و برخی دیگر جایگاه خود را تقویت کنند.

امروز در خودروبانک، نگاهی به جدیدترین داده های منتشر شده از میزان فروش جهانی خودرو در سال 2020 خواهیم داشت که بیشتر آنان سال های گذشته هم موفق به حضور در بین 10 خودروی پرفروش جهانی شده اند.

10- تویوتا کمری

کمپانی خودروسازی تویوتا 3 نماینده در بین 10 خودروی پرفروش سال 2020 میلادی دارد که جایگاه دهم آن به خودروی تویوتا کمری با مجموع فروش 592 هزار و 648 دستگاهی رسیده است.

تویوتا کمری هم مانند بسیاری از خودروهای دیگر، در سال 2020 میلادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا با افت فروش همراه شد و نسبت به سال 2019 میلادی، تقریبا 120 هزار دستگاه فروش کمتری در سال 2020 میلادی تجربه کرد، اما با این حال مجموع فروش بیش از 590 هزار دستگاهی آن باعث شد تا شاهد حضور آن در لیست 10 خودروی پرفروش سال 2020 بازارهای جهانی باشیم.

تویوتا کمری

9- فولکس واگن تیگوان

این خودرو بیشتر از سایر محصولات فولکس واگن به زحمت افتاده تا شرکت سازنده را به بزرگ ترین تولید کننده خودرو در سال 2020 میلادی تبدیل کند. در مجموع فولکس واگن موفق به فروش 10.8 میلیون دستگاه خودروی مختلف در سراسر جهان شده است که باعث شده بالاتر از تویوتا با مجموع فروش 10.5 دستگاهی قرار گیرد.

با این حال نسبت به سال 2019 میلادی، فولکس واگن تیگوان 2 پله سقوط را تجربه کرده و از جایگاه هفتم پرفروش ترین خودروی سال 2019 با مجموع فروش 770 هزار دستگاهی، به جایگاه نهم پرفروش ترین خودروی سال 2020 میلادی با مجموع فروش 607 هزار و 121 دستگاهی رسیده است.

فولکس واگن تیگوان

8- پیکاپ رم

در جایگاه هشتم لیست پرفروش ترین خودروهای بازار جهانی، اسم پیکاپ رم به چشم می خورد که با اختلاف خیلی کمی از رقیب دیرینه خود یعنی شورلت سیلورادو عقب افتاده و در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

پیکاپ رم در سال 2020 میلادی موفق به فروش 631 هزار و 445 دستگاه خودرو شده است و قرار گرفتن این خودرو در بین پرفروش ترین خودروهای جهانی، نشان می دهد که بازارهای فروش آمریکا و کانادا چقدر می تواند در میزان فروش جهانی یک خودرو تاثیرگذار باشد و آنان را تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودروهای جهانی کند.

پیکاپ رم

7- شورلت سیلورادو

همانطور که در بخش قبل گفتیم، شورلت سیلورادو با اختلاف خیلی کمی نسبت به خودروی پیکاپ رم موفق به تصاحب جایگاه هفتم لیست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال 2020 شده است و این جایگاه را می تواند مدیون فروش بسیار خوب و تاثیرگذار خود در بازارهای آمریکا و کانادا باشید.

در طول سال، شورلت سیلورادو موفق به فروش 643 هزار و 445 دستگاه شده است که نسبت به سال 2019 میلادی افزایش فروش تجربه کرده و همین موضوع باعث شده تا در کنار کاهش فروش رقبا، از جایگاه دوازدهم در سال 2019 میلادی به جایگاه هفتم در سال 2020 میلادی برسد.

شورلت سیلورادو

6- نیسان Sylphy

بازار بزرگ چین به تنهایی کافی است تا یک اتومبیل را در لیست پرفروش ترین خودروهای جهان قرار دهد!. خودروی نیسان Sylphy در سال 2020 با مجموع فروش 542 هزار و 725 دستگاه تنها در بازار چین و مجموع فروش جهانی 674 هزار و 663 دستگاهی، موفق شده در بین پرفروش ترین خودروهای جهان قرار گیرد.

این خودرو که در واقع همان نیسان سنترا در بازارهای بین المللی است، با معرفی نسخه جدید توانست بار دیگر خود را مطرح کند و اکنون به یکی از پرفروش ترین خودروهای بین المللی و فعال در بازار چین تبدیل شود.

نیسان Sylphy

5- هوندا سیویک

محصولات هوندا و شرکت خودروسازی تویوتا هرساله در بین پرفروش ترین خودروهای جهان دیده می شوند و سال گذشته هم دو محصول هوندا موفق به حضور در بین پرفروش ترین خودروهای جهان شدند که جایگاه پنجم آن به خودروی هوندا سیویک اختصاص داده شده است.

باوجود اینکه هوندا سیویک کاهش فروش تقریبا 120 هزار دستگاهی نسبت به سال 2019 میلادی تجربه کرده، اما مجموع فروش 697 هزار و 945 دستگاهی آن در سال 2020 میلادی موجب حفظ جایگاه آن در لیست پرفروش ترین خودروهای جهان شده است و همچنین قرار است تا پایان سال 2021 میلادی، نسل یازدهم آن رونمایی و راه اندازی شود که به فروش بیشتر آن کمک می کند.

هوندا سیویک

4- هوندا CR-V

درست بعد از هوندا سیویک، دیگر نماینده این خودروساز ژاپنی در لیست پرفروش ترین خودروهای سال 2020 میلادی دیده می شود. خودروی شاسی بلند هوندا CR-V که هرساله عنوان پرفروش ترین خودروی شاسی بلند جهان را به خود اختصاص می دهد، اما سال گذشته رقابت را به خودروی نسل جدید تویوتا RAV4 واگذار کرد و با مجموع فروش 736 هزار و 980 دستگاهی، توانست جایگاه چهارم پرفروش ترین خودروی جهان را بدست آورد.

در مقایسه با سال 2019 میلادی، هوندا CR-V افت فروش تقریبا 13 درصدی را تجربه کرده است، با این وجود هنوز اختلاف زیادی با رقیب آلمانی خود در بازارهای جهانی، یعنی فولکس واگن تیگوان دارد که در جایگاه هشتم لیست به آن اشاره کردیم.

هوندا CR-V

3- فورد سری F

پیکاپ فورد سری F در سال 2019 میلادی موفق به تجربه فروش بیش از 1 میلیون دستگاهی شد، اما در سال 2020 میلادی توانست آمار فروش 936 هزار و 84 دستگاهی را تجربه کند که عوامل مختلفی در کاهش فروش این خودرو تاثیرگذار بوده است، هرچند با این آمار فروش هم توانسته یکی از 3 جایگاه برتر فروش جهانی را بدست آورد.

یکی از بزرگ ترین عوامل کاهش فروش فورد سری F در سال 2020 فارغ از شیوع ویروس کرونا، تاخیر در ورود نسخه فیس لیفت سری F به نمایندگی های فروش این شرکت خودروسازی بود و تقریبا در ماه های پایانی سال بود که نسخه جدید آن به دست نمایندگی ها و مشتریان رسید و همین موضوع باعث شد تا شاهد کاهش فروش تقریبا 100 هزار دستگاهی این خودرو نسبت به سال 2019 میلادی باشیم.

البته امسال هم شرکت خودروسازی فورد با مشکلاتی در تولید فورد سری F مواجه شده است و به دلیل کمبودهای ایجاد شده در تولید و تامین تراشه های کوچک، خطوط تولید فورد سری F با محدودیت هایی همراه شده است.

فورد سری F

2- تویوتا RAV4

با راه اندازی نسل جدید، تویوتا RAV4 جهش فروش قابل توجهی در بازارهای جهانی تجربه کرد و افزایش روزافزون مشتریان خودروهای شاسی بلند و کراس اوور باعث شده تا خودروی تویوتا RAV4 خودروی محبوب و پرفروش فورد سری F را پشت سر گذاشته و در جایگاه دوم قرار گیرد.

درحالی که سال 2020 میلادی بیشتر خودروها با افت فروش همراه بودند، اما تویوتا RAV4 توانست فروش خود را افزایش دهد و در مجموع به عدد قابل توجه 995 هزار و 762 دستگاهی برای فروش خود برسد.

تویوتا RAV4

1- تویوتا کرولا

تنها خودروی این لیست که موفق به تجربه فروش میلیونی شده است را می توان خودروی تویوتا کرولا معرفی کرد که با وجود کاهش فروش نسبت به سال 2019 میلادی، همچنان خود را به عنوان پرفروش ترین خودروی جهان در جایگاه نخست حفظ کرده است.

این خودرو در سال 2020 میلادی موفق به فروش 1 میلیون و 134 هزار و 262 دستگاه در سراسر جهان شده است، هرچند در صدر جدول بزرگ ترین بازارهای جهانی دیده نمی شود، اما گستردگی بازارهای فروش و عرضه مناسب آن باعث شده تا به پرفروش ترین خودروی بازارهای جهانی در سال 2021 میلادی تبدیل شود.

تویوتا کرولا

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/3/11
تو ایرانم ملت پول کرولا ۲۰۲۰ رو باید بدن دنا توربو اتومات سوار بشن که معلوم نیست هر قطعه‌ای از کجا اومده و بعد از یکسال اگه مشکلی واسه ماشینت پیش نیاد همه بگن عجب موفقیتی!!
لامصبا درکشون از خودرو با درکشون از فرغون یکیه!
1400/3/12
راو 4 رو میشه با قیمت ماهیانه 320 دلار و ماهی 15000 مایل با تخفیفات تویوتا ، لیزینگ کرد :))) فقط ۳۲۰ دلار
زیبا نیست ؟
1400/3/17
لعنت بر مافیای خودرو که همیشه جلو پیشرفت این صنعت رو گرفته و از واردات هم جلوگیری میکنه