موضوعات داغ

اتوبوس برقی شتاب با همکاری مپنا و شرکت عقاب افشان رونمایی شد + فیلم

عکس مطلب اول

صبح روز چهارشنبه دوازدهم خردادماه، نخستین اتوبوس تمام برقی ایران در شهر مقدس مشهد با حضور دکتر کلائی شهردار محترم مشهد، دکتر علی آبادی مدیر عامل گروه محترم مپنا و مهندس اکبری‌راد مدیرعامل شرکت عقاب افشان رونمایی شد. این اتوبوس که شتاب نام دارد، در حقیقت نسخه الکتریکی اتوبوس‌های درون‌شهری شرکت عقاب افشان محسوب می‌شود که برای استفاده در مسیرهای درون‌شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اتوبوس برقی شتاب براساس شاسی یک تکه توسعه یافته و قابلیت حمل 35 مسافر به صورت نشسته و 45 مسافر به صورت ایستاده را دارد. شتاب 0 تا 30 کیلومتر این اتوبوس 12 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن نیز 80 کیلومتربرساعت خواهد بود.

پکیج باتری‌های اتوبوس برقی شتاب توسط شرکت مکو ساخته شده که 341 کیلووات ساعت حجم دارد و از جنس لیتیم فسفات است. شارژ کامل این باتری‌ها حدود پنج ساعت به طول می‌انجامد که در سیکل استاندارد و با توجه به وضعیت اتوبوس، بردی بین 191 الی 252 کیلومتر را برای شتاب قابل دسترسی خواهند ساخت. توان موتورهای این اتوبوس برقی ۳۲۰ کیلووات با گشتاور حدود ۱۹ هزار نیوتن متر است

در اتوبوس شتاب ازفناوری Near the Wheel استفاده شده و قابلیت شیب روی 20 % را دارا است. همچنین این اتوبوس به سامانه مانیتورینگ و عیب یابی پیشرفته نیز مجهز است.

برقی سازی این اتوبوس بر عهده مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت¬های مپنا بوده و این مرکز موفق به طراحی، توسعه و تولید سیستم‌های پیشرانه برقی، سیستم شارژ پانتوگرافی و شارژر آنبرد و مجموعه باتری پک طبق استاندارد‌های مورد تایید مجامع بین المللی شده است.

اتوبوس برقی شتاب بیش از آن‌که شبیه یک نمونه اولیه باشد، به خودرویی تولید انبوه شباهت دارد که به زودی در بازار عرضه خواهد شد. از جمله امکانات این اتوبوس برقی می‌توان به ترمز احیا کننده، دیفرانسیل فعال، سیستم ضد لغزش، سیستم‌های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز و کنترل پایداری، سیستم کمکی در شیب و شارژر پانتوگراف اشاره کرد.

مطابق آن‌چه در کاتالوگ اتوبوس شتاب عنوان شده است، این خودرو همراه با دفترچه‌های راهنما و دوره آموزشی برای رانندگان به آن‌ها عرضه خواهد شد. 10 سال خدمات پس از فروش شامل تعمیر و اصلاح و گارانتی پکیج باتری‌ها نیز از جمله خدمات پس از فروش ارائه شده به همراه شتاب هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد