موضوعات داغ

بوگاتی فاینال ادیشن: ابرخودرو ۱۳.۴ میلیون دلاری

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به دلیل عرضه رولز رویس بوت تیل ۲۸ میلیون دلاری، بوگاتی La Voiture Noire دیگر گران‌ترین خودرو جدید دنیا نیست. این باعث نمی‌شود ابرخودرو تمام مشکی مولشایم تحسین‌برانگیز نباشد، به ویژه حالا که نسخه تولیدی آن رونمایی شده ‌است. البته با توجه به اینکه فقط یک نسخه از این خودرو تولید شده نمی‌توان نام نسخه تولیدی را روی آن گذاشت. شخصی این خودرو را به قیمت ۱۳.۴ میلیون دلار بدون احتساب مالیات خریداری کرده ‌است.

لا ویچر نوآر یک نسخه امروزی از Type 57 SC آتلانتیک ژان بوگاتی است و توسعه آن دو سال طول کشیده است. حدود ۶۵،۰۰۰ ساعت مهندسی صرف تولید این نسخه خاص بر اساس شیرون شده است، که بدنه کاملاً سفارشی و طول محور بیشتری دارد. شش لوله اگزوز هنوز در این نسخه دیده می‌شوند و جلوه زیبایی به نمای پشتی خودرو داده‌اند.

فاصله بین محورهای خودرو ۲۵۰ میلیمتر نسبت به یک شیرون معمولی بیشتر شده و طول کلی ۴۵۰ میلیمتر افزایش ‌یافته است. این نسخه تک یک بدنه سفارشی با سطوح فیبر کربنی نمایان دارد و با رنگ کربن سیاه براق رنگ‌آمیزی شده است. بوگاتی ادعا می‌کند که این پرداخت ویژه عملاً هیچ انعکاسی ندارد، اما جذابیت بیشتری به خودرو داده است.

هر کدام از چراغ‌های جلو دارای بیش از ۲۵ عنصر مجزا هستند. بوگاتی اعتراف کرده که مانند لا ویچر نوآر، تلاش زیادی صرف ساخت چراغ‌های جلوی این پروژه تک شده است. جلوپنجره با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده، در حالی که نوار نوری LED بسیار عریض در پشت یک قطعه تکی بدون بخش‌های جداگانه است که برای اولین بار در یک بوگاتی شاهد آن هستیم.

بوگاتی فاینال ادیشن

متأسفانه تصاویری از فضای داخلی منتشر نشده است، اما می‌دانیم که روکش چرمی به رنگ قهوه‌ای هاوانا است. تزئینات آلومینیومی روی کنسول مرکزی و پنل‌های درب دیده می‌شوند، در حالی که یک سوئیچ رُزوود به صاحب خوش‌شانس اجازه می‌دهد تا حالت‌های رانندگی مختلف را انتخاب کند.

بوگاتی گفته که لا ویچر نوآر چیزی بیشتر از یک شیرون با تزئینات جدید است. این نسخه دارای خنک‌کننده و چرخ‌های متفاوتی است، در حالی که ظاهر خودرو بیشتر به یک GT شبیه شده است. این خودرو در تونل باد و آزمایش‌های مختلف تست شده است، اما همچنین مانند شیرون معمولی با سرعت‌های مختلف در مسیرهای آزمایشی هم مورد آزمایش قرار گرفته است.

فولکس ‌واگن قبلاً اعلام کرده‌ است که بوگاتی تا پایان سال ۲۰۲۱ از یک خودروی جدید رونمایی خواهد کرد. برخی می‌گویند این خودرو یک شیرون رودستر است، اما هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد