موضوعات داغ

گران قیمت ترین جای پارک دنیا به قیمت ۱.۳ میلیون دلار فروخته شد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پرداخت ده‌ها میلیون دلار برای یک آپارتمان در یک ساختمان مسکونی جدید مسخره به نظر می‌رسد، مخصوصاً وقتی که آن آپارتمان پارکینگ مخصوص خودش را نداشته باشد. اما در شهری مانند هنگ‌کنگ با فضای محدود و بسیار گران، این اتفاق کاملاً طبیعی است.

به تازگی یک رکورد جهانی جدید برای گران‌ترین جای پارک ثبت شده‌ است. بنا به گزارش یک روزنامه چینی، یک جای پارک با مساحت ۱۲.۵ متر مربع در منطقه کوه نیکلسون هنگ‌کنگ به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار فروخته شده‌ است.

کوه نیکلسون "گران‌ترین آدرس در آسیا" محسوب می‌شود: در سال ۲۰۱۷، دو آپارتمان در این منطقه به قیمت ۱۴۹ میلیون دلار به فروش رسیدند. قیمت یک خانه در این منطقه ۱۰ میلیون دلار است، در حالی که اجاره هر خانه ممکن است تا ۲۱۰،۰۰۰ دلار در ماه هم برسد.

به این ترتیب و با توجه به اینکه فضا در این شهر خیلی گران‌قیمت است، جای تعجب ندارد که یک جای پارک با این مبلغ عجیب به فروش رسیده است. در سال ۲۰۱۹، هنگ‌کنگ یک رکورد مشابه را ثبت کرد، وقتی که یک جای پارک دیگر با قیمت ۹۶۹،۰۰۰ دلار معامله شد؛ یک سال پیش از آن، این شهر به دلیل فروش یک جای پارک دیگر به مبلغ ۴۳۰ هزار دلار خبرساز شده بود.

منطقه کوه نیکلسون هنگ‌کنگ

این معامله که بنا بر گزارش‌ها ماه گذشته منعقد شده هنوز توسط دو طرف قرارداد تأیید نشده ‌است. این روزنامه چینی با ویلیام لائو، مدیر فروش شعبه اداره املاک سنتالین در این محله صحبت کرده، که گفته با توجه به پول‌هایی که ساکنان این منطقه برای خرید خانه می‌پردازند، پرداخت این مبلغ برای یک جای پارک اصلاً عجیب نیست. لائو گفته است:

"آن‌ها به فضا نیاز دارند تا خودروهای خود را پارک کنند و به پول نیازی ندارند. آن‌ها این جای پارک را برای استفاده خودشان خریداری کرده‌اند و نه به عنوان یک سرمایه‌گذاری."

برخی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند، حتی اگر وضعیت مالی یک فرد تغییر کند. مانند پیوند بین انسان و خودرو، یک داستان عشقی که به زمان محدود نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد