موضوعات داغ

رنو مگان الکتریکی در یک قدمی تولید، تلاش همه‌جانبه خودروساز فرانسوی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو مگان یکی از سدان‌های معروف این شرکت فرانسوی از ابتدای قرن بیست و یکم تاکنون بوده است که میزبان نسل دوم آن در کشورمان نیز بوده‌ایم. رنو در حال حاضر به شدت تلاش دارد تا نسخه الکتریکی رنو مگان را به بازار عرضه کند و روز به روز نمونه‌های پیشرفته‌تری از این خودرو را به معرض نمایش می‌گذارد. جدیدترین مدل مفهومی رونمایی شده از این خودرو، رنو مگان E-TECH ELECTRIC نام دارد.

نخستین مدل مفهومی از این خودرو با نام رنو مگان eVision در نمایشگاه راهکارهای الکتریکی رنو یا Renault eWays به نمایش عموم درآمد. حال رنو قصد دارد فروشی را که در بخش سگمنت‌های A‌ و B با رنو توئینگو و رنو زوئی تجربه کرد، یکبار دیگر و در سگمنت C با رنو مگان الکتریکی تجربه کند.

رنو مگان ای تک الکتریک که دومین نمونه ساخته شده از مگان برقی محسوب می‌شود، براساس پلتفرم CMF-EV توسعه یافته است. این خودرو از موتور الکتریکی به قدرت 217 اسب‌بخار استفاده می‌کند و پکیج باتری‌های آن نیز 60 کیلووات ساعت ظرفیت دارند. برد رنو مگان الکتریکی مطابق چرخه WLTP، حدود 450 کیلومتر عنوان شده است.

به نظر می‌رسد رنو در حال نزدیک شدن به نسخه تولید نهایی مگان برقی است، چرا که ناوگان خودروهای آزمایشی مگان شامل 30 دستگاه خودرو از امسال وارد جاده‌ها می‌شوند. رنو مگان الکتریکی براساس زبان طراحی جدید محصولات رنو شکل گرفته و به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد