موضوعات داغ

100 شاسی بلند بی وای دی تانگ به نروژ ارسال شد، صادرات خودروهای برقی چینی به اروپا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

رقابت برای افزایش فروش خودروهای برقی در بین شرکت های خودروسازی بالا گرفته و از آنجایی که نروژ را می توان یکی از خواستگاه های اصلی ماشین های برقی معرفی کرد، رقابت در این کشور بیش از پیش سخت می شود. با این حال شرکت خودروسازی BYD موفق شده جای خود را در بازار خودروهای الکتریکی این کشور باز کند و محموله ای به سمت این کشور ارسال کند.

طبق اعلام خبرگزاری های محلی، طی روزهای گذشته کمپانی خودروسازی BYD تعداد 100 دستگاه خودروی شاسی بلند بی وای دی تانگ را به سمت اروپا و به مقصد نروژ ارسال کرده است. این مهم را می توان ارسال اولین محموله تخصصی خودروی الکتریکی به کشورهای اروپایی دانست و عملکرد بسیار خوب BYD باعث شده تا کشورهای حوزه اسکاندیناوری هم خواستار محصولات این شرکت برای استفاده باشند.

نروژ یک بازار محبوب و خواستگاه بزرگ خودروهای دوست دار محیط زیست، بویژه خودروهای الکتریکی است که با زیرساخت های شارژ گسترده و همچنین شهرهایی مانند اسلو که پارکینگ های رایگان برای برقی ها، خطوط اختصاصی ترافیک ماشین های الکتریکی و همچنین شارژ رایگان برای وسایل نقلیه الکتریکی، باعث شده سهم بزرگی از بازار خودروی این کشور به خودروهای الکتریکی اختصاص داده شود.

حال از مبدا شانگهای، تعداد 100 دستگاه خودروی شاسی بلند بی وای دی تانگ بارگیری شده و قرار است که تا پایان تابستان به نمایندگی های فروش در نروژ برسند. عرضه کننده محصولات این شرکت در نروژ هم تحت عنوان RSA معرفی شده است که شبکه فروش بزرگ خودرو و همچنین شبکه بزرگ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی در سراسر نروژ دارد.

با شروع 100 دستگاهی، کمپانی خودروسازی بی وای دی انتظار دارد که تا پایان سال 2021 میلادی بتواند چیزی حدود 1500 دستگاه از محصولات خود را در این کشور عرضه کند.

در حال حاضر رقیب هموطن BYD در بازارهای اروپایی را می توان دیگر شرکت چینی Aiways معرفی کرد که در سال اول فعالیت خود در بازارهای اروپایی همچون بلژیک، دانمارک، فرانسه،، آلمان و هلند، موفق به فروش چیزی حدود 2500 دستگاه خودرو در اروپا شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد