موضوعات داغ

بررسی نیسان پاترول 2021، سرسختی همراه با فناوری‌های جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان پاترول که در بازار ایالات متحده با نام نیسان آرمادا شناخته می‌شود، برای سال 2021 با برخی ویژگی‌های جدید به بازار عرضه شده است. تغییرات چهره نیسان پاترول 2021 نسبت به نسخه قبلی محدود هستند و همان پیشرانه تنفس طبیعی V8‌ قدیمی زیر کاپوت این خودرو جا خوش کرده‌ است، با این حال آرمادا 2021 نسبت به قبل مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

نیسان آرمادا با استانداردهای سال 2021 پرمصرف محسوب می‌شود، با وجود ابعاد و اندازه بزرگ فضای کابین کمتری نسبت به رقبای کوچکترش ارائه می‌دهد و با قیمت پایه 52900 دلار از گزینه‌های گران‌قیمت بازار است. برای خرید نسخه‌ای رضایت‌بخش و قابل قبول از نیسان آرمادا 2021، باید مبلغی در حدود 70 هزار دلار خرج کنید.

طراحی، 5 از 10

نسل فعلی نیسان پاترول بیش از یک دهه است که به تولید می‌رسد و همین مساله سبب شده تا چهره آن در مقایسه با خودروهای روز، قدیمی و از مد افتاده جلوه کند. برای سال 2021، نیسان کاپوت این خودرو را اندکی بالاتر برده تا جلوپنجره U شکل که امضای طراحی فعلی نیسان است، بهتر دیده شود.

تیپ پلاتینیوم نیسان آرمادا با رنگ‌های خاص و رینگ‌های 22 اینچی، ظاهر منحصر به فردی دارد و به خوبی یک شاسی‌بلند قدرتمند را به تصویر می‌کشد. برای افرادی که به دنبال خشن‌تر کردن چهره آرمادا هستند، نیسان تیپ Midnight Edition را پیشنهاد می‌دهد.

نیسان آرمادا

کابین خودرو از ترکیب چرم مشکی و تزئینات چوبی ساخته شده که برای زمان فعلی قدیمی به نظر می‌رسد. این داشبورد در ترکیب با روکش صندلی قهوه‌ای اسپرسویی صندلی‌ها ظاهری مجلل و البته مربوط به یک دهه گذشته دارد. نیسان سعی کرده با اضافه کردن یک صفحه نمایش 12.3 اینچی جدید برای سیستم سرگرمی و 7 اینچی برای خوشه ابزار، فضای این شاسی‌بلند را مدرن کند.

فناوری و ارتباطات، 8 از 10

بیشترین میزان تغییرات و بروزرسانی نیسان آرمادا 2021، در کابین این خودرو مشاهده می‌شود. صفحه نمایش کوچک و قدیمی هشت اینچی سیستم چندرسانه‌ای جای خود را به نمایشگر 12.3 اینچی داده و رابط کاربری جدیدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و وای فای از جمله تجهیزات جدید سیستم سرگرمی نیسان پاترول 2021 هستند.

کار کردن با سیستم چندرسانه‌ای آرمادا اکنون راحت‌تر از گذشته است و دریافت پاسخ کمتر از قبل به طول می‌انجامد. در قسمت زیرین سیستم سرگرمی نیز تنظیمات مربوط به سیستم تهویه قرار دارد که کار کردن با آن‌ها بسیار آسان است. شارژر بیسیم و درگاه شارژ USB تایپ C‌ و تایپ A‌ از دیگر تجهیزات تکنولوژی نیسان آرمادا هستند.

هندلینگ و عملکرد، 5 از 10

نیسان آرمادا خودرویی سنگین است و حدود 2700 کیلوگرم وزن دارد، از این رو نباید انتظار هندلینگ فوق‌العاده‌ای را از آن داشت. نیسان پاترول 2021 از نزدیک‌ترین رقبای خود یعنی تویوتا سکویا، فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو سنگین‌تر است.

مطابق نظر کارشناسان رسانه موتور وان، نیسان آرمادا در جاده عملکری همچون یک کشتی اقیانوس پیما دارد و در هر لحظه از یک سو به سمت دیگر حرکت می‌کند. حتی سیستم تعلیق نیز قادر به جذب و دفع حرکات عرضی بدنه خودرو نیست و فرمان نیز عملکردی مبهم را به نمایش می‌گذارد.

نیسان آرمادا با دو پیشرانه شش سیلندر و هشت سیلندر به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه V6 با حجم 5.6 لیتر، 400 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. عمل انتقال قدرت در این تیپ با استفاده از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. پیشرانه V8 نیسان پاترول از نظر کارایی در سطح متوسطی قرار دارد اما در مقایسه با نسخه شش سیلندر لرزش و صدای کمتری تولید می‌کند.

نیسان آرمادا

نیسان آرمادا 2021 خودرویی پراشتها است و به صورت ترکیبی 15.6 لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند. مصرف سوخت نیسان پاترول 2021 تنها اندکی بهتر از تویوتا سکویا است و نسبت به جی ام سی یوکان، فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو بیشتر ارزیابی می‌شود. اگر می‌خواهید نیسان پاترول 2021 شما کم‌مصرف باشد، باید نسخه تک دیفرانسیل این خودرو را خریداری کنید.

قیمت‌گذاری، 4 از 10

نیسان آرمادا 2021 در تیپ پایه SV، قیمتی معادل 52900 دلار دارد. نیسان قول داده که تیپ پایه S را به بازار عرضه کند که ارزان‌تر از تیپ SV خواهد بود، با این حال هنوز خبر رسمی مبنی بر عرضه این تیپ منتشر نشده است. در صورت عرضه نیسان پاترول تیپ S، قیمت پایه آن به 48500 دلار کاهش خواهد یافت.

نیسان آرمادا در سطح بالای پلاتینیوم، 65300 دلار در نسخه تک دیفرانسیل و 68300 دلار در نسخه دو دیفرانسیل قیمت دارد. آپشن‌های قابل انتخاب زیادی برای نیسان آرمادا وجود ندارد اما با انتخاب گزینه‌هایی همچون روکش چرمی و صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم، قیمت این تیپ به 70 هزار دلار نیز خواهد رسید.

نیسان آرمادا

قیمت پایه رقبای اصلی پاترول در محدوده کمتر از 50 هزار دلار قرار دارد و بنابراین مشتریان آمریکایی با صرف بودجه کمتری می‌توانند تیپ پایه شورولت تاهو، تویوتا سکویا یا جمس یوکان را خریداری کنند. با این حال قیمت تیپ‌های فول نیسان آرمادا و دیگر رقبایش در محدوده 70 هزار دلار قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد