موضوعات داغ

فیس لیفت جدید رنو داستر با جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه از راه رسید

عکس مطلب اول

داچیا به عنوان برند پولساز رنو در حال بروزرسانی میان نسلی کراس اوور داچیا داستر است که مجموعه ای از تغییرات را در داخل و خارج یا حتی بخش فنی دریافت کرده تا موقعیت خود را در بازار تقویت کند و همچنین فرصتی چند ساله برای طراحی و توسعه نسل جدید داستر به شرکت سازنده بدهد.

با شروع از قسمت بیرونی، می توان گفت که نسخه جدید داچیا داستر مجهز به چراغ های جدید LED بر روی پیشانی شده و از چراغ های مخصوص روز Y شکل افقی در داخل قاب آن استفاده شده است که برای اولین بار شاهد طراحی آنان بر روی سدان داچیا لوگان 2021 و سپس هاچ بک داچیا ساندرو بودیم و این ویژگی اکنون به خودروی کراس اوور داچیا داستر رسیده است.

از آنجایی که به چراغ های جلو اشاره کردیم، باید گفت که فیس لیفت داچیا داستر اولین عضو این خانواده کراس اوور است که علاوه بر چراغ های اصلی پیشانی، به چراغ های LED راهنما هم مجهز شده است که پیش از این در خودروی داچیا لوگان و ساندرو هم استفاده شده بود. علاوه بر این چراغ پلاک عقب هم از نوع LED طراحی شده تا مصرف برق کمتری برای فیس لیفت داستر داشته باشند.

برای بهبود کارایی آیرودینامیکی، رینگ های تازه طراحی شده 16 و 17 اینچی خودرو در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته اند و نتیجه آن پس از استفاده بر روی چرخ ها، کاهش 5.8 گرمی انتشار گازهای CO2 بوده است، هرچند در کنار آن می توان به اصلاح طراحی اسپویلر عقب، اصلاح برخی خطوط بدنه و یا لهجه های کرومی بکار رفته در جلوپنجره خودرو نیز اشاره کرد که در بهبود کارایی خودرو موثر بوده اند.

داچیا داستر فیس لیفت

با قدم گذاشتن در داخل کابین هم می توانید تغییرات قابل لمسی را شاهد باشید. در مرحله نخست طراحی داشبورد اصلاح شده تا امکان استفاده از یک سیستم سرگرمی جدید با صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی درون آن وجود داشته باشد.

شاید داچیا داستر را بتوان یک خودروی کراس اوور ارزان قیمت معرفی کرد، اما این خودرو در نسخه جدید به سیستم های مختلفی همچون رهیاب ماهواره ای، اپل کارپلی و آندروید مجهز شده است یا حتی اطلاعاتی مربوط به قطب نما، شیب سنج، ارتفاع سنج را در نسخه چهارچرخ محرک به شما نشان خواهد داد.

بزرگ ترین تغییر فنی داچیا داستر فیس لیفت هم مربوط به یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه می شود که تنها بر روی پیشرانه بنزینی 150 اسب بخاری نصب خواهد شد، هرچند مشتریان می توانند گیربکس 6 سرعته دستی را همراه با این پیشرانه 150 اسب بخاری و سیستم چهارچرخ محرک سفارش دهند.

داچیا داستر فیس لیفت

پیشرانه های بکار رفته در داچیا داستر به شرح زیر هستند:

- دیزلی dCi 115 محور جلو یا چهارچرخ محرک به همراه گیربکس 6 سرعته دستی

- بنزینی TCe 90 محور جلو محرک به همراه گیربکس 6 سرعته دستی

- بنزینی TCe 130 محور جلو محرک به همراه گیربکس 6 سرعته دستی

- بنزینی TCe 150 چهارچرخ محرک به همراه گیربکس 6 سرعته دستی

- بنزینی TCe 150 محور جلو محرک به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه

- دوگانه سوز ECO-G 100 (بنزین / LPG) محور جلو محرک به همراه گیربکس 6 سرعته دستی

فعلا خبری از سیستم محرک هیبریدی نیست، اما مشتریانی که به فکر هزینه سوخت و صرفه جویی آن هستند، می توانند پیشرانه دوگانه سوز ECO-G 100 با مخزن 50 لیتری گاز مایع LPG را خریداری کنند که می تواند هزینه سوخت آنان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با اعلام داچیا، نسخه فیس لیفت داچیا داستر از ماه سپتامبر راهی بازار اروپا خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد