موضوعات داغ

شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای هامر ۴ تنی را تماشا کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

GMC تصمیم گرفته ‌است مراسم روز استقلال آمریکا در چهارم جولای را با نمایش حالت Watts to Freedom پیکاپ تراک برقی هامر ۲۰۲۲ جشن بگیرد.

حالت Watts to Freedom نام لانچ کنترل هامر برقی است و به گفته ال اوپنهایزر، مهندس ارشد هامر برقی، این حالت پتانسیل کامل پیشرانه را فعال می‌کند و تمام این قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

با انتخاب حالت Watts to Freedom، سیستم تعلیق هوایی ارتفاع خودرو را دو اینچ کاهش می‌دهد و همچنین شاهد صداها و انیمیشن‌های نمایشگر خاصی هستیم که حس شمارش معکوس را القا می‌کنند.

این حالت باعث می‌شود شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت هامر برقی فقط ۳ ثانیه باشد. این شتاب نیروی گرانشی g ۰.۷۴ را به سرنشینان اعمال می‌کند که معمولاً در اختیار ابرخودروها قرار دارد.

اما هامر برقی یک ابرخودرو نیست، بلکه در واقع یکی از سنگین‌ترین پیکاپ تراک‌های بازار است. میخائیل فرح، سخنگوی GMC، در ماه مه گفته بود که وزن این مدل تقریباً ۴ تُن است. این بیشتر از وزن یک سیه‌را 3500 HD با کابین خدمه و موتور دیزلی دورامکس است. آن پیکاپ تراک بزرگ تقریباً ۳۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

هامر برقی قدرت خیلی زیادی برای جابجایی این وزن سنگین دارد. GMC گفته که نسخه سه موتوره EV3X توان ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند که حالت Watts to Freedom هم دارد. گشتاور آن ۱۰۰۰ پوند فوت برآورد می‌شود که در زمان رسیدن به چرخ‌ها به ۱۱۵۰۰ پوند فیت می‌رسد.

هامر برقی

همانند سایر خودروهای برقی، وزن سنگین هامر برقی به دلیل پک باتری آن است. هامر برقی در زمان عرضه یک باتری ۲۰۰ کیلووات ساعت با ۲۴ ماژول که در دو طبقه قرار دارند خواهد داشت که GMC برآورده کرده است محدوده رانندگی حداکثر ۵۶۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد. این بزرگترین باتری است که تاکنون در یک خودروی تولیدی دیده‌ایم.

وزن بالای هامر برقی باعث خواهد شد تا به عنوان یک خودروی مسافربری طبقه‌بندی نشود. بنابراین مانند پیکاپ تراک‌های HD این شرکت، از رتبه‌بندی بازدهی آژانس حفاظت از محیط زیست و اکثر تست‌های تصادف معاف خواهد شد. این توضیح می‌دهد که GMC چگونه می‌تواند این پیکاپ تراک را به این سرعت به مشتریان تحویل دهد. مجوز ساخت این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۹ صادر شده، اما تولیدش در پائیز امسال آغاز خواهد شد.

ابتدا هامر برقی ادیشن ۱ با پیشرانه EV3X عرضه خواهد شد. قیمت پایه این مدل ۱۱۲،۵۹۵ دلار است. حدود یک سال بعد، جنرال موتورز نسخه معمولی EV3X را با قیمت اولیه ۹۹،۹۹۵ دلار معرفی خواهد کرد. نسخه‌های ضعیف‌تر EV2X و EV2 در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد. قیمت EV2X از ۸۹،۹۹۵ دلار و قیمت EV2 از ۷۹،۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد. یک هامر برقی شاسی بلند نیز در سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/4/17
لعنتی هیولاس انگار
1400/4/17
لعنتی هیولاس انگار
1400/4/19
اونی که روی صدای طبیعی خودرو -چه برقی چه درونسوز- برداره همچین اصوات اعصاب خوردکنی بذاره معلومه اثلا هیجی از دنیای خودرو حالیش نیست. با تیزر فیلم سینمایی اشتباه گرفتش
1400/4/21
دیگه خودروسازا حوصله طراحی کنسول ندارن،یه تبلت میکارن وسط :)
یدونه میکارن پشت فرمان :))