موضوعات داغ

نگاهی به دانگ فنگ بی‌باک M50، هامر غول پیکر چینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سال‌ها از تولید نسخه نظامی هامر با نام هاموی می‌گذرد و این زیرمجموعه جنرال موتورز، اکنون به برندی الکتریکی تبدیل شده که هامر‌های الکتریکی را به بازار عرضه می‌کند. با این حال در سایر نقاط جهان، این اسطوره آفرودی – نظامی همچنان زنده است.

نسخه اولیه هاموی در دهه 1990 به طور گسترده در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و سایر کشورها نیز تصمیم گرفتند تا هاموی‌های خود را داشته باشند. طی دهه 2000، شرکت AM جنرال و دانگ فنگ در تلاش بودند تا نسخه چینی هاموی را برای ارتش جمهوری خلق چین تولید کنند. اکنون و پس از دو دهه، نسخه‌های غیرنظامی این خودرو توسط دانگ فنگ به بازار عرضه شده‌اند و یاد هاموی را بار دیگر زنده نگه داشته‌اند.

دانگ فنگ بی‌باک یا Fearless M50 یک پیکاپ دو در با ظرفیت دو سرنشین است که شاسی‌بلند هامر را در قالب وانت به تصویر می‌کشد. ظاهر این خودرو تا حدودی با هامر اصلی متفاوت است اما جلوپنجره یکپارچه و ورق‌های فلزی زاویه دار به جذابیت ظاهری آن افزوده‌اند.

دانگ فنگ بی باک

الگوبرداری از ظاهر هاموی در فضای داخلی دانگ فنگ بی‌باک نیز مشخص است، چرا که کنسول وسط بزرگ به همراه صندلی‌های جدا شده دقیقا در کابین این خودرو تکرار شده‌اند. فضای داخلی خودرو ساده است و ترکیبی از پلاستیک و چرم مصنوعی را در آن می‌توان مشاهده کرد.

پیشرانه دانگ فنگ بی‌باک یک موتور توربو دیزل چهار لیتری است که 197 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به همراه جعبه دنده دستی ارائه می‌شود. طبق گفته دانگ فنگ، این خودرو می‌تواند در آبی به عمق 1.2 متر نفوذ کند.

قیمت دانگ فنگ بی‌باک در چین از 103 هزار دلار آغاز می‌شود و به نظر نمی‌رسد به غیر از بازار چین، در سایر کشورها فروخته شود. دانگ فنگ تصمیم دارد تا انواع مختلفی از Fearless M50 را به بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد