موضوعات داغ

پرفروش ترین خودروی برقی چین تنها 14 دلار سود برای خودروساز دارد! جنرال موتورز به دنبال اهداف جانبی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی چین در سال گذشته هونگ کونگ مینی Hong Guang Mini نام داشته است که توسط جنرال موتورز و شریک چینی آن، وولینگ Wuling، تولید می‌شود. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که این خودروساز ممکن است در سال جاری تا 400 هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند.

یکی از بزرگترین جذابیت‌های این خودرو الکتریکی کوچک قیمت آن است، چرا که قیمت آن معادل چیزی حدود 4000 دلار آمریکا است. اما این امر بدان معنی است که در فروش این خودرو فضای زیادی برای سود وجود ندارد. در حقیقت، Xcar چین گزارش داده است که جنرال موتورز و وولینگ از هر نمونه خودرویی که می‌فروشند تنها 89 یوان سود می‌برند که این مبلغ با نرخ ارز امروز، معادل 13.73 دلار آمریکا است.

با وجود سود کم، نا امیدی جنرال موتورز و وولینگ بعید به نظر می‌رسد زیرا اولا، اگر آن‌ها واقعاً موفق به فروش 400,000 وسیله نقلیه شوند، تقریباً چیزی معادل 5/5 میلیون دلار می‌شود، که اگرچه در مقیاسی که جنرال موتورز فعالیت می‌کند مبلغ بالایی نیست، اما ناچیز هم نیست.

قطعاً می‌توان گفت که هر گونه سود جنرال موتورز و وولینگ در فروش خودرو الکتریکی هونگ کونگ مینی، مهم است زیرا می تواند نام آنها را در مقابل تسلا پررنگ تر کند. این شرکت‌ها ممکن است به دنبال فروش خودرو برای کسب امتیاز مثبت و با ارزش جانبی بغیر از سود مالی باشند که می‌تواند برای آن‌ها سودمند واقع شود.

هونگ کونگ مینی

خودروسازان چینی نیز همچون خودروسازان حاضر در ایالات متحده، برای تولید اتومبیل‌های سبز خود اعتبار دریافت می‌کنند و با تولید هر خودرو آلاینده ساز، این اعتبار را از دست می‌دهند. همچنین، هر اعتبار مثبت باقی مانده‌ای در پایان سال را می‌توانند به دیگر تولیدکنندگان خودرو بفروشند. طبق گزارش Xcar، هر اعتبار حدود 3000 یوان (462 دلار آمریکا) ارزش دارد و تولید هر خودرو الکتریکی هونگ کونک مینی برای جنرال موتورز و وولینگ دو امتیاز مثبت دارد، بنابراین شاید ارزش این خودرو الکتریکی کوچک برای آن‌ها خیلی کم نباشد.

خودرو الکتریکی هونگ کونگ مینی که تابستان سال گذشته معرفی شد، دارای یک موتور الکتریکی 17.4 اسب بخاری (13 کیلووات) و یک باتری 9.2 کیلووات ساعت یا یک باتری 13.8 کیلووات ساعت است. این خودرو می‌تواند با باتری کوچک‌تر، برد 120 کیلومتر (75 مایل) و با باتری بزرگ‌تر تا 170 کیلومتر (110 مایل) را طی کند. سرانجام، حداکثر سرعت آن 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/4/26
لگن مونتاژ کنهای ما یاد بگیرند. چند برابر بیچاره ها کشیده اند رو اشغالهاشون باز از زیان حرف می زنند. خاک تو سرتون.