موضوعات داغ

کدام برند خودرو وفاداراترین مشتریان را دارد؟ + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بنابر یافته‌های موسسه تحقیقاتی جی دی پاور، میزان وفاداری مشتریان به برندهای خودرویی طی سال گذشته بهبود یافته و در خصوص برندهای مشهور با افزایش قابل توجه وفاداری مواجه بوده‌ایم. وفاداری مشتریان به این معنا است که مشتری در خریدهای آتی خود از محصولات همان برند خریداری می‌کند یا آن‌که برند محبوب خود را به دوستان و آشنایان معرفی می‌کند.

با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو جهان، وفاداری مشتری یکی از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود و هرکدام از شرکت‌های خودروسازی در تلاش هستند تا مشتریان بیشتری را نسبت به خود وفادار سازند. عوامل مختلفی در ایجاد وفاداری مشتری سهیم است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعتبار محصولات برند نزد مشتریان اشاره کرد، با این حال تولید محتوای مفید و جذاب نیز در جلب توجه مشتریان خودرو تاثیر به سزایی دارد.

وفادارترین مشتریان بین برندهای لوکس

جی دی پاور در مطالعه میزان وفاداری مشتریان نسبت به برندهای خودرویی، بررسی می‌کند که آیا مالکان اتومبیل در خرید جدید خود محصولی از برند قبلی را خریداری کرده‌اند یا خیر. درصد وفاداری هر برند نیز براساس تعداد مالکانی مشخص می‌شود که در خرید جدید خود، محصولی از برند قبلی را انتخاب کرده‌اند.

وافادارترین مشتریان بین برندهای متوسط

بین برندهای معمولی دنیای خودرو در ایالات متحده آمریکا، برند ژاپنی سوبارو با کسب 61.8 درصد نمره از جی دی پاور، بیشترین میزان وفاداری را برای سومین سال متوالی به خود اختصاص داده است. در جدول برندهای لوکس نیز برند ژاپنی لکسوس با کسب نرخ وفاداری 51.6 نسبت به رقبای خود برتر ظاهر شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد