موضوعات داغ

سوبارو Levorg با کیسه‌ هوای خارج از کابین عرضه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لوورگ Levorg یکی از مدل‌های کمتر شناخته شده سوبارو است که در فرم استیشن واگن قرار دارد و به صورت انحصاری در بازار ژاپن به فروش می‌رسد. نسل نخست این خودرو علاوه بر ژاپن در استرالیا و اروپا نیز به فروش رسید اما نسل دوم آن تاکنون از ژاپن خارج نشده است. این خودرو ویژگی‌های جذابی دارد که یکی از آن‌ها، کیسه هوای خارجی است.

کیسه‌های هوای خارجی در سوبارو لوورگ به صورت آپشن اضافه عرضه می‌شوند که در صورت نصب آن‌ها، از سرنشینان خودرو در برابر تصادف به خوبی محافظت می‌شود. این کیسه‌ها در اطراف نیمه پایینی ستون های A و پایین شیشه جلو قرار دارند و در صورت برخورد خودرو به عابر پیاده، عمل خواهند کرد. البته اگر سرعت خودرو از مقدار مشخصی کمتر باشد یا برخورد ضعیف تشخیص داده شود، این کیسه‌ها عمل نخواهند کرد.

سوبارو لوورگ

سوبارو لوورگ نخستین خودرویی نیست که از این ویژگی بهره می‌برد، بلکه نخستین بار کیسه‌های هوای خارجی در ولوو V40‌ مدل 2012 ظاهر شدند. این کیسه‌ها در سرعت 20 الی 50 کیلومتر بر ساعت و در دمای منفی 20 تا مثبت 70 درجه سانتی‌گراد فعال هستند. کیسه‌های هوای خارجی در ابتدا برای محافظت از عابران پیاده در برخورد با اتومبیل‌ها طراحی شدند اما کمپانی آلمانی ZF هم‌اکنون در تلاش است تا کیسه‌های هوای جانبی برای محافظت از خودروها در برخورد با یکدیگر را نیز به تولید انبوه برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد