موضوعات داغ

فردا SX5 پرو : کراس اوور اقتصادی فردا موتورز زیر تیغ جراحی خودروبانک

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

همانطورکه می‌دانید شرکت خصوصی فردا موتورز اخیراً با سه محصول مختلف وارد بازار کشور شده است. این خودروساز ابتدا فردا SX6 و فردا SX5 را روانه بازار کرد و چندی پیش خودروی فردا 511 را نیز به بازار معرفی کرد.

خودروی فردا SX5 یک کراس اوور اقتصادی است که با هدف مشتریانی که به دنبال راحتی استفاده، فضای بار کافی برای استفاده خانوادگی و همچنین رهایی از مشکلات نگهداری توربوشارژ هستند به بازار معرفی شده است. طراحی نسبتاً محافظه‌کارانه و شکیل آن نیز تاییدکننده این جامعه هدف است و خطوط شکسته در کنار امکانات مناسب و همچنین فضای سرنشینان بسیار خوب، خانواده‌های ایرانی را مخاطب خود قرار داده است.

اما این برای خودروبانک بی‌شک کافی نیست و در این قسمت با بردن فردا SX5 زیر تیغ سنگین جراحی، از این کراس اوور آرام و بی‌حاشیه، یک کراس اوور خشن و کاملاً جدی ساخته که آن را فردا SX5 پرو نامیده‌ایم. خودرویی که نسبت به مدل استاندارد در نماهای مختلف کامل فرق کرد و با یک نگاه توسط مخاطبین جوان می‌تواند دلربایی کند!

فردا SX5 پرو که در حقیقت یک رندر دیجیتالی توسط خودروبانک است، در نمای جلو از بادی کیت رنجروور ایووک استفاده کرده و نمای چراغ‌ها و دیلایت‌های جلو را کاملاً تغییر داده است. همچنین از چراغ‌هایی با طراحی کاملاً LED استفاده کرده و لوگو جلو نیز حذف شده است. این باعث شده تا با کراس اووری خشن و بدور از هر گونه محافظه‌کاری سر و کار داشته باشید.

فردا SX5 پرو

رینگ‌های این خودرو نیز با رینگ‌های بزرگ‌تر 17 اینچی تغییر کرده‌اند که باعث می‌شود چهره بهتری را به نمای جانبی بدهد. اما مهم‌ترین بخش این خودرو نمای عقب آن است که تغییراتی بنیادین در آن صورت گرفته است.

کیت سپری که در نمای عقب کار شده، مربوط به تیونر معروف خان است که در دو طرف آن خروجی دوبل اگزوز قرار داده شده‌اند. همچنین طراحی چراغ‌ها کاملاً تغییر کرده و از نئون در آن‌ها استفاده شده تا هارمونی بهتری با سپر عقب داشته باشد.

بخش فنی

اما به بخش شیرین ماجرا یعنی موتور فردا SX5 پرو می‌رسیم. موتور این خودرو به صورت استاندارد 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند حداکثر 123 اسب بخار را تولید کند. اما با تغییراتی همچون تغییر منیفولد و ورودی هوا، نصب کیت اگزوز برای بهتر شدن تنفس موتور، نصب توربوشارژ با ریمپ مجدد ECU به راحتی می‌توان این خروجی را تا مرز 160 اسب بخار تقویت کرد که دیگر می‌تواند برای رقبای خود در این رنج قیمتی خط و نشان بکشد.

در انتها باید مجدد متذکر شویم که این تنها یک رندر دیجیتالی توسط خودروبانک است که همچون رسانه‌های تخصصی خارجی، اقدام به رندر و ارایه طراحی جدید روی این خودرو کرده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/4/28
موتور این خودرو تاب و تحمل نصب توربوشارژر رو داره؟ عملا نصب کردید؟؟؟
1400/4/29
حاجی دستتو نبری با این تیغ جراحی !!!!
1400/4/31
سلام به نظرم خودرو بانک یه شرکت تیونینگ بزنه خیلی خوب میشه