موضوعات داغ

سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و بحرین در مک ‌لارن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مک ‌لارن در اواخر هفته گذشته اعلام کرد که ۷۶۰ میلیون دلار منابع مالی در اختیارش قرار گرفته است که شامل سرمایه‌گذاری عربستان ‌سعودی در این شرکت می‌شود، که به عنوان دومین کشور خاورمیانه‌ای پس از بحرین در این برند بریتانیایی و تیم فرمول یک آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

حدود ۵۵۰ میلیون دلار از این مبلغ توسط شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی مدیریت ارس و صندوق سرمایه‌گذاری پادشاهی عربستان ‌سعودی پرداخت شده ‌است که سرمایه‌گذاران جدید مک‌لارن هستند. صندوق عربستان سعودی همچنین سرمایه‌گذار اصلی شرکت نوپای لوسید سازنده خودروهای برقی است.

بقیه مبلغ توسط سرمایه‌گذاران کنونی این شرکت از جمله صندوق سرمایه‌گذاری ممتلکات بحرین پرداخت شده است. بحرین سرمایه‌گذار اصلی مک ‌لارن است و پیش از این در پی خسارات ناشی از بحران کرونا وام بزرگی به این شرکت داده بود.

مک لارن

کرونا خسارات شدیدی به مک ‌لارن وارد کرد، که باعث شد این شرکت ۲۵ درصد از کارکنانش را اخراج کند، یک سوم تیم فرمول یک خود را بفروشد و دفتر مرکزی معروف خود در ووکینگ انگلستان را به فروش برساند و سپس آن را از مالک جدیدش اجاره کند.

پل والش، رئیس اجرایی مک ‌لارن، در بیانیه‌ای گفت:

به لطف اقدامات کوتاه ‌مدتی که در تابستان سال گذشته در واکنش به بحران کرونا انجام دادیم، گام‌های بزرگی برای ایجاد ثبات در بلندمدت برداشته‌ایم که این موفقیت را مدیون حمایت مشاوران و سهام‌داران خود هستیم

خبر خوب این است که گویا مک ‌لارن از این شرایط سخت جان سالم به در برده است. تیم فرمول یک مک ‌لارن در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۱ مقام سوم را در اختیار دارد و در بخش خودروسازی نیز نسل جدیدی از ابرخودروهای هیبریدی را توسط آرتورا معرفی کرده‌ است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد