موضوعات داغ

بهترین دوربین ماشین ۲۰۲۱

عکس مطلب اول

دوربین خودرو یک وسیله دیجیتالی است که از اتفاق‌های حین رانندگی فیلم‌برداری می‌کند. این دوربین‌ها کمک می‌کنند که شما اطلاعات دقیقی از تصادف و مقصر تصادف داشته باشید و از حق خودتان دفاع کنید. در چند سال اخیر شرکت‌های زیادی دوربین ماشین تولید کردند، ما در این مقاله قصد داریم بهترین دوربین ماشین 2021 را به شما معرفی کنیم.

چرا انتخاب بهترین دوربین ماشین 2021 اهمیت دارد؟

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده است که تصادف کردید، ولی راننده متخلف به افسر راهنمایی دروغ می‌گوید یا قبل از آمدن افسر فرار می‌کند. بعضی از افراد هم هستند که به عمد خودشان را جلوی خودرو می‌اندازند تا از شما پول بگیرند.

Rexing V1 4K

در چنین مواقعی اگر سند و مدرک نداشته باشید، هیچ چیز را نمی‌توانید ثابت کنید، ولی اگر دوربین ماشین داشته باشید می‌توانید از تمام وقایع حین رانندگی فیلم‌برداری کنید. قبل از خرید دوربین ماشین، باید بهترین دوربین ماشین 2021 را بشناسید و بعد اقدام به خرید کنید.

انواع دوربین ماشین

دوربین‌های مختلفی برای خودرو وجود دارند که براساس شکل و کارکردشان تقسیم‌بندی می‌شوند. برای اینکه با بهترین دوربین ماشین 2021 آشنا شوید، بهتر است انواع دوربین خودرو را بشناسید. دوربین ماشین در چهار نوع، پشت آینه‌ای، استوانه‌ای، پایه‌دار یا آویزان و آینه‌ای تولید می‌شود. دوربین پشت آینه‌ای در پشت آینه و در قسمت بالای ماشین قرار می‌گیرد.

برخی از مدل‌های پیشرفته این دوربین، صفحه نمایش هم دارند. دوربین استوانه‌ای در اندازه کوچک‌تری تولید می‌شود و صفحه نمایش ندارد. برای اینکه بتوانید دوربین استوانه‌ای را تنظیم کنید، باید از گوشی موبایلتان استفاده کنید. دوربین آویزان تقریبا بزرگ است در هر قسمتی از ماشین نصب می‌شود. مدل دوربین آینه‌ای را می‌توان پیشرفته‌ترین دوربین ماشین درنظر گرفت. این دوربین روی آینه قرار می‌گیر و یک صفحه نمایش دارد.

ویژگی‌های یک دوربین ماشین خوب

هنگام خرید دوربین ماشین باید به تعداد دوربین، مد پارکینگ، G-Sensor و قابلیت فیلم‌برداری مداوم توجه کنید. به‌علاوه، کیفیت ویدئو و کارت حافظه، ضبط صدا، زاویه دید لنز، صفحه نمایش، وای فای و Gps هم در انتخاب دوربین ماشین اهمیت دارند. با استفاده از Gps، مختصات جغرافیایی و مسیرها را می‌بینید.

Garmin Dash Cam57

تعداد دوربین هم کیفیت و قیمت دوربین ماشین تاثیر دارد. اگر دستگاه دو دوربین داشته باشد، می‌تواند جلو و عقب خودرو را نشان دهد. اما دوربین‌های ماشینی که یک دوربین دارند فقط جلوی ماشین را نشان می‌دهند. سنسور مد پارکینگ به شما اجازه می‌دهد که هنگام توقف و پارک ماشین هم از آن فیلم‌برداری کنید. بنابراین اگر زمان پارک خودرو، اتفاقی رخ داد، می‌توانید از این اتفاق مطلع شوید.

سنسور G در بیشتر خودروها وجود دارد. این سنسور مربوط به تغییرهای نیروی G است. سنسور G معمولا هنگام تصادف‌های جاده‌ای، برخوردهای شدید و پارک کردن خودرو فعالیت می‌کند. دوربین‌هایی هم که از قابلیت فیلم‌برداری مداوم برخوردار هستند، می‌توانند به‌طور خودکار فیلم‌های جدید را ذخیره کنند. بنابراین دیگر لازم نیست نگران فایل‌های قدیمی باشید. بلکه با انتخاب فایل‌های جدید، فایل‌های قدیمی خودبه‌خود پاک می‌شوند.

معرفی بهترین دوربین ماشین 2021

طبق آخرین بررسی‌های انجام‌شده، دوربین‌های زیر به عنوان بهترین دوربین ماشین 2021 معرفی شده است. دوربین‌های Nextbase، Garmin Dash Cam57، Rexing V1 4K، Viofo A129 Pro Duo و Vantrue N2S Dual بهترین دوربین ماشین 2021 هستند.

Vantrue N2S Dual.jpg

فعلا این دوربین‌ها در بازار ایران عرضه نشدند، ولی به احتمال زیاد در آینده وارد بازار دوربین‌های ایرانی می‌شوند. اگر دوست دارید بهترین دوربین ماشین 2021 را با بالاترین کیفیت خریداری کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند.

دوربین Nextbase

دوربین Nextbase قابلیت‌های متنوعی دارد و می‌تواند تا وضوح 4K ویدئو ظبط کند. این دوربین یک صفحه نمایش بزرگ دارد و می‌تواند با استفاده از فناوری‌های به‌روز تصویری صاف و واضح ضبط کند. صفحه نمایش این دوربین لمسی است. اگر می‌خواهید یک دوربین باکیفیت و به‌روز تهیه کنید، این دوربین با قابلیت‌های گسترده‌اش شما را شگفت‌زده می‌کند.

دوربین Garmin Dash Cam57

این دوربین خیلی آسان نصب می‌شود و از کارت حافظه اس دی 512 گیگابایتی هم پشتیبانی می‌کند. دوربین گارمین نسبتا کوچک است و وضوح تصویر بالایی دارد. با استفاده از دوربین گارمین می‌توانید به‌طور زنده تصاویر را ببینید و آنها را در محیط ابری دوربین ذخیره کنید.

در واقع اگر دوربین ماشین آسیب ببیند یا به سرقت برود، لازم نیست نگران عکس‌ها و ویدئوهای باشید، همه اطلاعات در فضای ابری ذخیره می‌شوند. این دوربین با استفاده از صدا هم کنترل می‌شود. یعنی لازم نیست برای کنترل دستگاه به آن دست بزنید، بلکه کافی است دستورهای لازم را بیان کنید.

دوربین Rexing V1 4K

این دوربین یکی از حرفه‌ای ترین دوربین‌های ماشین است و دید گسترده 170 درجه دارد. البته دید گسترده 170 درجه منجر به دورترشدن تصاویر می‌شود. نمایشگر دستگاه 2.4 اینچ است و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. دوربین Rexing V1 4K به وای فای متصل می‌شود و طول عمر بیشتری نسبت به بقیه دوربین‌ها دارد.

یک خازن داخل دوربین کار گذاشته شده است و از افزایش دمای دستگاه جلوگیری می‌کند. این دوربین قیمت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های دیگر دارد. با استفاده از دوربین رکسینگ می‌توانید فیلم 4k را با سرعت 24 فریم در ثانیه ضبط کنید. در آخر برای اینکه بتوانید از فناوری GPS دوربین استفاده کنید، به یک دستگاه جانبی احتیاج دارید.

دوربین Viofo A129 Pro Duo

این دوربین یکی از محبوب‌ترین‌ دوربین‌های موجود در بازار است و از فناوری 4K پشتیبانی می‌کند. با استفاده از دوربین ویوفا می‌توانید از جلو و عقب خودرو تصویر واضحی داشته باشید. صفحه نمایش دوربین 2 اینچ است و یک منبع تغذیه خازنی دارد. همچنین دستگاه قابلیت ردیابی GPS را دارد و به باند دوگانه وای فای هم مجهز است. این دوربین وضوح بالایی دارد و به‌‌وسیله بلوتوث، از راه دور هم کنترل می‌شود.

دوربین Vantrue N2S Dual

دوربین وانترو از فضای داخل اتوموبیل فیلم‌برداری می‌کند. این دوربین برای شرکت و مدارس مناسب است. کسانی که می‌خواهند راننده استخدام کنند می‌توانند از این دوربین برای فیلم‌برداری فضای داخلی ماشین استفاده کنند.

وضوح این دوربین 2560 در 1440 پیکسل است و مجهز به ردیاب GPS است. دوربین عقب وانترو خازن و چراغ مادون قرمز دارد و می‌تواند در تاریکی هم تصویرها را ثبت کند. دکمه‌های این دستگاه در بالای آن نصب شدند، به همین دلیل دسترسی به دکمه‌ها کمی سخت است. این دوربین به برنامه‌های گوشی‌های هوشمند متصل نمی‌شود.

دوربین Apeman C450

این دوربین با اینکه نام عجیبی دارد ولی یک انتخاب فوق‌العاده است و تمام ویژگی‌های یک دوربین خوب را دارد. لنزهای این دوربین می‌تواند ویدئویی با کیفیت 1080p را ضبط کند. صدا هم در یک حلقه پیوسته روی کارت حافظه 32 گیگابایتی ضبط می‌شود. دوربین زاویه دید فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند کوچک‌ترین حرکتی را با سنسورهای تصویری‌اش تشخیص دهد.

دوربین ایپمن در هنگام پارک خودرو هم کار می‌کند و با سنسور تشخیص حرکت وقایع را ضبط می‌کند. بنابراین اگر کسی به ماشینتان آسیب بزند یا آن را بدزدد می‌توانید با فیلم‌ها وعکس‌های موجود در دوربین سریعا او را شناسایی کنید. یک LCD 3 اینچی هم در پشت دستگاه وجود دارد که برای هدف‌گیری میدان دید دوربین استفاده می‌شود. این دوربین لنز واید دارد و به راحتیت روی شیشه جلو ماشین نصب شود.

دوربین Pioneer ND-DVR

این دوربین طراحی جذابی دارد و بالای شیشه ماشین نصب می‌شود. لنزهای دوربین همه کارهای مربوط به یک دوربین خودرو را انجام می‌دهد. در حالت رانندگی و پارکینگ فیلم‌برداری می‌کند و زاویه دیدش اولترواید است. کیفیت فیلم هم 1080p است.

سرعت فریم 5/27 فریم در ثانیه است و تمام وقایع را ضبط می‌کند. ویدئوهایی که ضبط می‌شوند همگی زمان و مکان مشخصی دارند. فناوری GPS این دوربین فیلم‌ها را براساس زمان و مکان علامت‌گذاری می‌کند.

دوربین Kenwood DRV-A301W

دوربین کنوود هم یکی از پیشرو‌ترین دوربین‌های خودرو است. کیفیت دوربین HD است و ویدئوهایی با کیفیت 1080p ضبط می‌کند. این دوربین به خوبی شیشه جلوی ماشین نصب نمی‌‌شود، ولی صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و به اینترنت هم وصل می‌شود.

یعنی می‌توانید با استفاده از دوربین کنوود فیلم‌ها و عکس‌های گرفته شده را منتقل کنید. دوربین کنوود به جای باتری از ابرخازن‌های داخلی استفاده می‌کند و یکی از هوشمندترین دوربین‌های موجود در بازار است.

دوربین Thinkware Sports M1

این دوربین ترکیبی از دوربین‌ عقب با کیفیت HD و 1080p و دوربین عقب است که می‌تواند تصاویر را همزمان با یک دکمه ضبط کند. این دوربین برای موتور سیکت‌ها مناسب است.دوربین M1 به جای باتری لیتیومی از ابرخازن داخلی استفاده می‌کند.

دوربین Vantrue X4

این دوربین استانداردهای جدیدی را برای دوربین‌های ماشین تعریف می‌کند. با استفاده از دوربین وانترو X4 می‌توانید در شب هم فیلم‌برداری کنید. یک سنسور 4K در این دوربین کار گذاشته شده است که به شما اجازه می‌دهد با کیفیت 4k UHD فیلم‌برداری کنید.

حجم فیلم‌های موجود در این دوربین زیاد است، بنابراین به کارت حافظه 256 گیگابایتی احتیاج دارید. بهتر است از کارت‌ حافظه‌هایم متداول SanDisk استفاده نکنید. این دوربین هم از ابرخازن داخلی به جای باتری لیتیومی استفاده می‌کند و قدرت بیشتری دارد.

Thinkware F800PRO دوربین

این دوربین صفحه نمایش ندارد و به جای صفحه نمایش از اینترنت وای فای و اپلیکیشن مخصوص روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. می‌توانید یک دوربین عقب سیمی هم اضافه کنید، اما این دوربین به جای اینکه داخل خودرو نصب شود، روی شیشه عقب ماشین نصب می‌شود. دوربین Thinkware می‌تواند ترافیک را پیش‌بینی کند و GPS را هم نشان می‌دهد.

حرف آخر

دوربین یکی از ضروری‌ترین اجزای ماشین است و برای ضبط وقایع بیرون و داخل خودرو استفاده می‌شود. ما در این مقاله سعی کردیم درباره بهترین دوربین ماشین 2021 صحبت کرده و بهترین‌ها را معرفی کنیم. علاوه‌بر نکات معرفی شده در مقاله، به ویژگی‌های ظاهری، مقاومت دوربین و طراحی آن هم توجه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد