موضوعات داغ

بازسازی سنگین روی رنو ۵، معرفی نسخه توربو ۳ با بدنه فیبر کربنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودروسازان برای مواجهه با مقررات سخت‌گیرانه گازهای گلخانه‌ای، در حال آمادگی برای کنار گذاشتن خودروهای هات‌هچ سنتی با موتور احتراق داخلی هستند. البته عاشقان این خودروها نگران نباشند، چون شرکت‌های سازنده قطعات یدکی روح این خودروهای خاص را زنده نگه می‌دارند. لجند اتومبیلز شرکت جدیدی در کسب‌وکار رستومود است و قصد دارد رستومود خودروی کلاسیک دهه هشتادی رنو ۵ توربو را عرضه کند.

توربو ۳ با حفظ دی‌ان‌ای آن هات‌هچ موتور-وسط خاص، یک تفسیر امروزی از رنو 5 سه درب است. بدنه سفارشی آن عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کمی داشته باشد و پهن‌تر شده‌ تا از چرخ‌های ۱۶ اینچی در جلو و ۱۷ اینچی در عقب آن استفاده شود.

R5 T3 ساخت لجند اتومبیلز چراغ‌های قدیمی را با لامپ‌های LED جایگزین می‌کند، در حالی که ظاهر جذاب نمای جلوی خود را حفظ کرده است. دریچه‌های هوا در ستون C فقط برای جذابیت بصری در آنجا قرار نگرفته‌اند و مثل توربو ۱ و توربو ۲ واقعاً کار می‌کنند. در نمای عقب شاهد یک اسپویلر کشیده روی سقف هستیم که مثل آینه‌های بغل، مرکز چرخ‌ها و ستون‌های A به رنگ قرمز درآمده است.

لوله‌‌های اگزوز دوگانه که درون یک دیفیوزر دو-تکه قرار دارند، مربعی‌شکل هستند تا طراحی زاویه‌دار رنو 5 را تکمیل کنند. توربو ۳ ارتفاع کمی از زمین دارد و از یک سیستم تعلیق دو-جناغی در جلو و عقب استفاده می‌کند که رویکرد مدرنی از پیکربندی استفاده‌شده در خودرو مسابقه‌ای R5 مکسی توربو را نشان می‌دهد.

رنو 5 رستومود

اکثر بخش‌های کابین در رستومود حفظ شده است، اما یک خوشه ابزار دیجیتالی جای نسخه آنالوگ را گرفته است. رگه‌های قرمز جذاب روی بدنه، در دریچه‌های هوا و کمربندهای ایمنی و همچنین فرمان دو-اسپوک با طراحی مینیمالیستی هم مشاهده می‌شوند.

لجند اتومبیلز توربو ۳ را به سیستم تهویه دو-منطقه‌ای و صندلی‌های بسیار نازک با پشتیبانی جانبی و کمربندهای ایمنی مسابقه‌ای مجهز کرده است. پشت آن‌ها یک رول کیج قرار دارد که روی محفظه موتور قرار گرفته، جایی که یک موتور چهار سیلندر دارای توربوشارژ با توان ۴۰۰ اسب بخار قرار دارد.

این پیشرفت خیلی خوبی نسبت به توان ۱۵۸ اسب بخار نسخه اصلی است که حالا توسط یک جعبه‌دنده متوالی دستی که جایگزین جعبه‌دنده پنج سرعته دستی شده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هنوز جزئیاتی درباره موتور این خودرو فاش نشده است، اما گفته شده‌ که یک پیشرانه جدید است و ما هم از پروژه‌های رستومود همین انتظار را داریم.

تقریباً ۱۸۲۰ رنو ۵ توربو ۱ و ۳۱۶۷ توربو ۲ در طول دوره شش ساله حضور این خودرو در بازار ساخته شدند، بنابراین لجند اتومبیلز هم تعداد کمی توربو ۳ را تولید خواهد کرد. هنوز تعداد آن‌ها مشخص نیست، اما این شرکت گفته است که بدون در نظر گرفتن توصیه‌های مالی، در تولید این رستومود از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد