موضوعات داغ

کامیون جدید میتسوبیشی فوسو F-CELL، تکنولوژی سلول سوختی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رقابت در زمینه تولید کامیون‌های سلول سوختی در ژاپن بسیار داغ است و خودروسازان مختلف این کشور در تلاش برای تولید بهترین کامیون‌های پاک هستند. میتسوبیشی فوسو F-CELL نیز یکی از همین کامیون‌ها است که دو سال پس از معرفی در نمایشگاه خودرو توکیو 2019، نسخه تولید انبوه آن روانه بازار شده است.

میتسوبیشی فوسو F-CELL یک کامیون سبک است که از ترکیب باتری و سیستم ذخیره هیدروژن برای دریافت قدرت استفاده می‌کند. موتور این کامیون حداکثر 135 کیلووات یا 181 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و پکیج باتری‌های آن نیز 13.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. پیل سوختی هیدروژنی با ظرفیت 70 کیلووات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی الکتریکی این کامیون را برعهده دارد. وظیفه خنک‌سازی موتور و مخازن هیدروژن نیز برعهده کولری قرار دارد که پشت موتور تعبیه شده است. میتسوبیشی موفق شده با استفاده از باتری‌های جدیدتر و کوچک‌تر، وزن F-CELL را در حدود 7.5 تن نگه دارد.

فوسو F-CELL

کابین فوسو F-CELL همانند سری کامیونت‌های این شرکت است با این تفاوت که یک تبلت برای نمایش میزان قدرت موتور و سایر مشخصات فنی برای آن در نظر گرفته شده است. میزان تولید نیرو توسط مقدار هیدروژن تأمین شده کنترل می شود اما از آن‌جایی‌که فوسو اف سل یک کامیون تمام الکتریکی نیست، این نیرو کمتر از حالتی است که با یک خودرو تمام برقی مواجه هستیم. حداکثر مقدار خروجی پیوسته 75 کیلووات برای سلولهای سوخت + 110 کیلو وات برای باتری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد