موضوعات داغ

کامیون جدید مرسدس بنز eEconic به زودی عرضه می شود؛ تمام برقی برای زباله ها!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز تراکس در حال پیگیری آزمایش‌های متمرکز کامیون باتری-برقی eEconic برای عملیات شهری است. تمرکز این آزمایش‌ها بر روی ایمنی، عملکرد و دوام قرار دارد. eEconic همچنین باید خود را در آزمایش باتری و پیشرانه برقی در تابستان و زمستان اثبات کند. این کامیون همچنین در معرض آزمایش‌های دیگری مانند سنجش نویز، سازگاری الکترومغناطیسی و تست‌های رانندگی در جاده‌های ناهموار قرار می‌گیرد. هنگامی که این آزمایش‌ها به پایان برسد، eEconic وارد مرحله بعدی آزمایش یعنی تست توسط مشتریان در دنیای واقعی می‌شود. تولید انبوه eEconic از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در کارخانه ورث مرسدس ‌بنز آغاز خواهد شد. کامیون eEconic از استراتژی پلتفرم جهانی دایملر تراکس بهره می‌برد. این کامیون بر پایه eActros برای عملیات توزیع سنگین ساخته شده است.

معماری مشابه، ماموریت متفاوت

eEconic با وزن ناخالص ۲۷ تن در ابتدا به عنوان کامیون حمل زباله عرضه خواهد شد. قلب تپنده eEconic یک محور برقی با دو موتور برقی یکپارچه و یک جعبه‌دنده دو سرعته است. این کامیون به سه بسته باتری مجهز است که هر یک ظرفیت انرژی ۱۰۵ کیلووات ساعت دارند. هر دو موتور که توسط مایع خنک می‌شوند، خروجی پیوسته ۳۳۰ کیلووات و توان نهایی ۴۰۰ کیلووات را تولید می‌کنند.

مرسدس بنز eEconic

مخصوص عملیات شهری: ایمن، کارآمد، ارگونومیک

ویژگی‌های عالی Econic که مشتریان از آن‌ها راضی بوده‌اند بخشی از امکانات eEconic هستند. برای مثال، شیشه جلوی پانورامیک با محل قرارگیری صندلی در پایین باعث می‌شود راننده به طور مستقیم با سایر رانندگان و عابران ارتباط بصری داشته باشد. علاوه بر این، ورودی و خروجی کابین که فضایی را برای چهار نفر فراهم می‌کند، کاملاً ارگونومیک است.

برقی‌سازی خط تولید با باتری و سیستم‌های سلول سوختی

دایملر تراکس قصد دارد از سال ۲۰۳۹ فقط کامیون‌هایی را در اروپا، ژاپن و آمریکای شمالی عرضه کند که آلودگی کربنی تولید نمی‌کنند. این شرکت می‌خواهد از سال ۲۰۲۲ کامیون‌های باتری‌دار را در اروپا، ایالات متحده و ژاپن عرضه کند. از سال ۲۰۲۷، دایملر تراکس خط تولید محصولاتش را با کامیون‌های هیدروژنی تکمیل ‌می‌کند. هدف آن‌ها این است که تا سال ۲۰۵۰ محصولاتشان در جاده‌ها کربن خنثی شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد