موضوعات داغ

درگ اوپل کورسا با دو موتور و توان ۱۲۰۰ اسب بخار با فراری ۴۸۸ پیستا + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اوپل کورسا B با موتور ۱.۶ لیتری بنزینی تنفس طبیعی خودش که در دهه ۱۹۹۰ توان ۱۰۷ اسب بخار تولید می‌کرد هیچ شانسی در برابر فراری ۴۸۸ پیستا ندارد. با این حال، این سوپرمینی آلمانی یک گرگ در لباس گوسفند با دو موتور ۲ لیتری چهار سیلندر، یکی در جلو و یکی در عقب است. رانندگی با این کورسا با توان ۱۲۰۰ اسب ‌بخار و گشتاور ۱۳۰۰ نیوتن متر کار دشواری است، چون فقط ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

آدام سال‌ها پیش آن را به قیمت ۳۰۰ پوند خریده،‌ اما سپس حدود ۵۰ هزار پوند روی آن سرمایه‌گذاری کرده تا طی ۱۰ سال آن را به یک هیولای دوموتوره تبدیل کند. رقابت آن با یک پیستا جرأت زیادی می‌طلبد، مخصوصاً چون این هاچ‌بک کامپکت یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی دارد و از لانچ کنترل بهره نمی‌برد.

همانطور که از چنین پروژه‌ای انتظار دارید کشش پاشنه آشیل آن است، اما زمانی که موفق می‌شود تمام قدرت را به جاده منتقل کند، مثل موشک به حرکت درمی‌آید. با اینکه کورسا در درگ از پیستا شکست می‌خورد، اما در مسابقه‌ای که در حالت حرکت شروع می‌شود پیستا را با یک موتور شکست می‌دهد.

سومین دوئل شامل یک تست ترمز است و لازم نیست بگوییم که کدام خودرو برنده می‌شود. آدام آن‌قدر محکم ترمز می‌گیرد که سانروف خودرو بسته می‌شود. مقایسه نهایی یک تست موس است، اما این اوپل کوچک بدون فرمان خودکار و چند حالت تعلیق، نتوانست رقیبش را شکست دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد