موضوعات داغ

تماشای ماشین های کلاسیک جذاب در موزه های ماشین ترکیه

عکس مطلب اول

در همه جای دنیای افراد زیادی وجود دارند که دیوانه وار عاشق ماشین هستند و مخصوصا وقتی از نوع کلاسیک و قدیمی را مشاهده می کنند انگار دنیا را به آن شخص هدیه دادند. در این بخش میخواهیم سری بزنیم به دیدنی ترین و جذاب ترین موزه های ماشین کلاسیک ترکیه که یقینا اگر در سفرتان از آن ها بازدید کنید زیباترین لحظات را سپری خواهید کرد.

طبقه مخصوص به ماشین های آمریکایی موزه اورال آتمان

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتمان (Ural Atman classic car museum)

موزه اتومبیل های کلاسیک اورال که مملو از آثار کلاسیک است و هرکدام از آنها نقطه عطفی در تاریخ خودرو بوده اند ، از سال 2000 در آدرس خود در ترابیا مشغول به کار است. این موزه که به عنوان مکانی برای علاقه مندان به اتومبیل های کلاسیک شناخته می شود ، جاییست که بیش از 60 اتومبیل از دوره 1920-1970 در آن به نمایش گذاشته شده است ، همچنین به عنوان یک مکان جایگزین ارائه می شود که خدمات مناسب برای جلسات ، شام های خصوصی ، جشن های تولد و به ویژه عروسی با دکوراسیون و مجموعه منحصر به فرد شهرت دارد. یکی از معدود موزه های اتومبیل های کلاسیک در ترکیه ، موزه اتومبیل های کلاسیک اورال آتمان Ural Ataman دارای اتومبیل هایی است که هرکدام دارای یک داستان هستند ، همچنین لوازم جانبی و قطعات خودرو که بازتاب آن دوره است. این موزه در زمینی به مساحت 2000 متر مربع تأسیس شده است و ماشین های زنده را به نمایش می گذارد و می توانید با موسیقی سرگرم کننده آن دوره از آن بازدید کنید. در وسط بلوک A ، که برای نمایش آثار کلاسیک آمریکایی استفاده می شود ، یک قسمت میله ای وجود دارد که دقیقاً به عنوان ماکت رستوران های فست فود به نام 'غذاخوری' در آمریکای دهه 50 و 60 طراحی شده است. در طبقه بالایی بلوک B ، جایی که اتومبیل های اروپایی در آن به نمایش گذاشته می شود و همچنین دارای یک کتابخانه مناسب برای اهداف موزه ، پیانو ، کالاهای جمع آوری شده و یک مسابقه اتومبیلرانی کلاسیک کوچک می باشد.

از نکات برجسته این مجموعه که همه محو آن میشوند ، می توان به جگوار XK120 رودستر 1952 ، شورولت کوروت 1954 ، فورد تاندربرد کانورتیبل 1955 ، مرسدس بنز 300 SL گولوینگ 1955 و رولزرویس سیلور ابر II II 1960 اشاره کرد.

چند نکته:

 از قبل برنامه ریزی کنید ، زیرا موزه فقط یک روز در هفته باز است.

 هزینه ورودی کمی برای موزه در نظر گرفته شده است.

 اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه به زبان ترکی و انگلیسی ارائه شده است.

 بازدید کنندگان باید یک مسیر مشخص و یک طرفه را از طریق موزه طی کنند.

آدرس موزه اورال آتمان:

Ferahevler Mahallesi, Nuri Paşa Caddesi, No: 107 Sarıyer/İstanbul

تور استانبول بهترین فرصت برای تماشای این ماشین های لوکس آمریکایی و اروپایی می باشد که یقینا اگر خیلی علاقه ای به ماشین ها ندارید هم حداقل یک ساعتی را در آنجا خواهید بود. برای کسب اطلاعات از قیمت تور استانبول به لینک درج شده مراجعه نمایید.

موزه اورال آتمان استانبول

موزه کی ازمیر (Key museum izmir)

این مکان یکی از زیباترین موزه های ازمیر است. در این موزه که در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع ساخته شده ، 140 مدل ماشین و 50 موتورسیکلت متعلق به دهه 1880 تا امروز به نمایش گذاشته شده است. این ماشین ها به شکلی نگهداری شدند، گویی که دیروز ساخته شده اند. یک تیم بزرگ دائماً در زمینه جمع آوری و نگهداری وسایل نقلیه کار می کنند.

موزه کی یک موزه خصوصی متعلق به خانواده اوزگورکی (مورات و سلیم اوزگیرکی) ، اولین شریک کوکاکولا در ترکیه است.

این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها و سه شنبه ها باز است. در موزه کی ، بزرگترین موزه اتومبیل ترکیه ، 130 ماشین ، 40 موتورسیکلت ، 300 لوازم جانبی خودرو ، 2550 مدل شال و یک ایستگاه گاز از اوایل دهه 1900 با تجهیزات اصلی پمپ وجود دارد. علاوه بر این ، یک کافه زیبا در داخل موزه وجود دارد که مطابق با مفهوم موزه تزئین شده است. هزینه ورودی موزه 20 TL است. دانشجویان و افراد بالای 65 سال 10 TL هزینه می شود.

در ورودی موزه ، اولین خودرو و موتورسیکلت تولید شده در جهان و اولین موتورسیکلت و خودرو تولید شده توسط BMW به شما خوش آمد می گویند.

اگرچه اتومبیل های موجود در موزه با توجه به شکل ظاهری و برخی از مدل ها با توجه به سال های تولید آنها ذکر شده اند. در نمایشگاه هیچ نظمی در رابطه با داستان و تقویم وسایل نقلیه وجود ندارد. هنگام بازدید از موزه ، در حال سفر به گذشته هستید. با این حال این موزه ای است که دوستداران اتومبیل حتماً باید از آن دیدن کنند.

نمایی از موزه کی ازمیر

روزها و ساعتهای بازدید از موزه کلیدی

موزه کلید که دوشنبه و سه شنبه تعطیل است ، به جز این روزها ، هر روز بین ساعت 10: 00-17: 00 قابل بازدید است. این موزه در اولین روز تعطیلات مذهبی و شب سال نو به روی بازدیدکنندگان بسته است.

هزینه ورودی موزه کلیدی

هزینه ورودی موزه کلیدی 20 TL است ، معلمان ، دانش آموزان و افراد بالای 65 سال 10 TL ، گروه های 10 نفره و بالاتر 15 TL هستند و دارندگان کارت Museum از 25٪ تخفیف کامل بلیط برخوردار هستند. دارندگان کارت مطبوعات ، معلولان و افراد همراه معلول می توانند به صورت رایگان وارد موزه شوند.

آدرس موزه کی ازمیر:

موزه Key ، که 20 دقیقه با فرودگاه Adnan Menderes ازمیر فاصله دارد . با ایستگاه Torbalı و İZBAN با مینی بوس و تاکسی می توان به این موزه رسید.

Çapak Mah. Özgörkey Cad. No:5 Torbalı, İzmir

ما در الفبای سفر به عنوان مجری مستقیم تور ازمیر این افتخار را داریم با ارائه بهترین تور ازمیر از تبریز، مشهد، تهران، اصفهان و ... شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا بتوانید از سفر خود به این شهر لذت فراوانی ببرید.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد