موضوعات داغ

نیسان به دنبال افزایش بکارگیری مدیران زن در پست های مختلف است

عکس مطلب اول

کمپانی خودروسازی نیسان با رساندن نسبت مدیران زن خود به 13 درصد، به دنبال پیش قدم شدن خود و رهبری در بین خودروسازان ژاپنی در راستای بکارگیری مدیران زن است، این درحالیست که امسال تقریبا 10 درصد از مدیران این شرکت را جامعه زنان تشکیل می دهند.

شرکت نیسان موتور قصد دارد درصد زنان در مدیریت خود را تا سال 2023 میلادی به حدی برساند که در صنعت خودروسازی تحت سلطه مردان ژاپن، این اقدام کاملا برجسته شود، هرچند که مدیران ارشد کمپانی خودروسازی نیسان معتقد هستند که رسیدن به این هدف سخت و همچنین جای پیشرفت بیشتری دارد.

درحالی که امسال حدود 10 درصد از مدیران این شرکت را جامعه زنان تشکیل می دهد، شرکت خودروسازی نیسان در تلاش است که تا سال 2023 میلادی نسبت مدیران زن خود را به 13 درصد برساند. در صنعت خودروسازی ژاپن که آن را صنعتی مردانه و کاملا فنی تلقی می کنند، می تواند پیشرفت خوبی در راستای اعتماد و گسترش بکارگیری زنان در بخش های مدیریتی باشد.

این اعداد ممکن است کوچک به نظر برسند، اما در ژاپن یک سطح بلند پروازانه است و علیرغم فشارهای دولت ژاپن برای افزایش تعداد کارگران زن یا واگذاری بخش های مدیریتی به زنان که تا سال 2020 میلادی حدود 30 درصد پیش بینی شده بود، اما تا سال گذشته کمتر از 8 درصد پست های مدیریتی در کشور ژاپن به زنان واگذار شده است.

بکارگیری زنان در بخش های مدیریتی صنعت خودروسازی که در کشور ژاپن کاملا محافظ کارانه پیش می رود و عمدتا تحت سلطه مردان است، می تواند سخت تر و چالش برانگیزتر باشد. به گفته وزارت کار ژاپن، در بین تولیدکنندگان این کشور با 1000 کارمند یا بیشتر، تنها حدود 4.7 درصد مدیران جامعه زنان هستند و از سال 2018، زنان کمتر از 2 درصد مدیران شرکت های خودروسازی تویوتا و هوندا را تشکیل داده اند.

در واقع اهداف نیسان فاصله زیادی در مقایسه با استانداردهای بین المللی دارد و طبق تحقیقات انجام شده در سطح جهان، جامعه زنان تقریبا 29 درصد از پست های مدیریتی رده بالا را در سال 2020 میلادی در اختیار داشته اند، با این حال از تعداد 12 نفر عضو هیئت مدیره نیسان با شعار و هدف از بین بردن نابرابری و تبعیض جنسیتی، تنها 2 نفر آنان زن هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد