موضوعات داغ

۵ دلیل برای اینکه یک اسکوتر برقی بخرید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده باشد که حین تصمیم‌گیری برای خرید یک کالا بر سر یک دوراهی مانده باشید و در این صورت تنها راه برای گرفتن تصمیم نهایی مراجعه به اینترنت است. اگر به تازگی به فکر خرید یک اسکوتر برقی افتاده‌اید، ما در این مقاله مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا در مورد تصمیم خود مطمئن باشید. این شما و این ۵ دلیل برای اینکه یک اسکوتر برقی بخرید.

۱. انرژی پاک

با توجه به اینکه درباره اسکوترهای برقی صحبت می‌کنیم، آن‌ها قطعاً آلودگی کمتری نسبت به وسایل نقلیه با سوخت فسیلی تولید می‌کنند. طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی ۲۴٪ از آلودگی کربنی حاصل حمل و نقل است، پس اسکوترهای برقی گزینه مناسبی برای کاهش آلودگی هوا هستند. آلودگی کربنی اسکوترهای برقی کمتر از ۵٪ آلودگی کربنی خودروهاست.

۲. سریعتر از راه رفتن

اگر از طی کردن یک مسیر طولانی خسته شده‌اید، اسکوتر برقی می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. با اینکه سرعت متوسط اسکوترهای برقی تقریباً ۲۵ کیلومتر در ساعت است، اما برخی از آن‌ها تا ۸۰ کیلومتر در ساعت هم سرعت دارند.

اسکوتر برقی

۳. استفاده راحت

اسکوترهای برقی راحت‌ترین روش برای حمل و نقل شهری هستند. البته شاید بگویید راه رفتن راحت‌ترین روش حمل و نقل شهری است که تا حدودی حق با شماست، اما سرعت راه رفتن هر کسی از حد خاصی بالاتر نمی‌رود. همچنین اگر فکر می‌کنید دوچرخه گزینه بهتر و راحت‌تری نسبت به اسکوتر برقی است اشتباه می‌کنید، چون دوچرخه‌ها نسبت به اسکوترها بزرگتر هستند و به محل نگهداری مخصوص نیاز دارند، در حالی که می‌توان اسکوترها را در هر جایی نگهداری کرد.

۴. مقرون به صرفه بودن

هرچه خانه شما به مرکز شهر نزدیکتر باشد احتمالاً قیمت آن بیشتر است. طبق یک پژوهش در سال ۲۰۱۹، خانه‌هایی که در نزدیکی ایستگاه مترو لندن قرار دارند ۹.۵٪ گران‌تر از خانه‌هایی هستند که یک مایل از آنجا دورتر هستند. طی کردن این یک مایل با یک اسکوتر برقی با سرعت متوسط ۲۰ کیلومتر در ساعت فقط ۵ دقیقه طول می‌کشد.

اسکوتر برقی

بنابراین با پولی که از این راه صرفه‌جویی کرده‌اید که طبق پژوهش‌ها تقریباً معادل ۱.۵ میلیارد تومان است، می‌توانید یک خانه بزرگتر یا بهتر اما دورتر از ایستگاه مترو خریداری کنید، بدون اینکه نگران دیر رسیدن به قطار موردنظر خود باشید.

۵. کاهش آمار جرم و جنایت

یکی از مشکلات دوچرخه‌ها این است که به راحتی قابل دزدیده شدن هستند. حتی اگر آن را قفل کنید و وارد یک مغازه شوید، ممکن است کسی به آن آسیب برساند. اما می‌توانید اسکوتر خود را به راحتی حمل کنید و حتی آن را به دفتر کار خود ببرید و نگران دزدیده شدن یا آسیب رسیدن به آن نباشید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد